چهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب : 89616
منبع : خبرگزاری فارس

آیت الله نوری همدانی: امام خمینی(ره) فقه را به عرصه جهانی وارد کرد

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه تا قرن‌ها، علم در کتب و حوزه‌ها بود، اما به اجتماع و عرصه‌ جهانی نیامده بود گفت: کسی که توانست این فقه را به عرصه‌ جهانی بیاورد، امام خمینی(ره) بود.
امام خمینی(ره) فقه را به عرصه جهانی وارد کرد
امام خمینی(ره) فقه را به عرصه جهانی وارد کرد
به گزارش قم نیوز آیت الله حسین نوری همدانی عصر سه شنبه در مراسم کلنگ زنی احداث ساختمان مجتمع حوزه‌ای صدر که هم‌زمان با آغاز دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه(س) برگزار شد امکانات پیش بینی شده در این مجتمع حوزوی را تحسین کرد و کلنگ آغاز عملیات احداث این مجتمع را بر زمین زد.

وی در ادامه با اشاره به تاریخ تأسیس حوزه‌های علمیه اظهار کرد: علمای بزرگ شیعه وظیفه خود دانستند که برای تربیت طلاب، حوزه‌هایی بسازند تا فقه اهل‌بیت علیهم‌السلام که به قرآن و پیغمبر برمی‌گردد، آموزش داده شود.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کردند: تا قرن‌ها، علم در کتب و حوزه‌ها بود، اما به اجتماع و عرصه‌ جهانی نیامده بود. کسی که توانست این فقه را به عرصه‌ جهانی بیاورد، امام خمینی(ره) بود و رهبر معظم انقلاب هم این مسیر را ادامه می‌دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه وظیفه‌ ما نیز عرضه‌ این فقه به دنیا است یادآور شد: فقه اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌تواند دنیا را از نظر سیاسی و فرهنگی اداره کند.

این مرجع تقلید حوزه‌ها علمیه را ادامه‌ همان مسیر اهل‌بیت علیهم‌السلام دانست و ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه(س) افزود: امیدواریم این آثار در خدمت اهل‌بیت علیهم‌السلام و بیان فقه ایشان باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم مدیر مجتمع صدر نیز در این مراسم گزارشی از روند اجرایی احداث این مجتمع و امکانات تعبیه‌شده در آن‌که شامل مدرسه علمیه، مسجد، سالن همایش، کتابخانه و پژوهشگاه ارائه کرد.

وی افزود: در این مجتمع یک مرکز تجاری و همچنین یک مرکز ورزشی که برای عموم مردم قابل ‌استفاده باشد، ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjmmeo.uqehvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما