پنجشنبه ۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : 89643
منبع : خبرگزاری فارس

کاراته قم در اندیشه چهارمین مدال جهانی و المپیک

قم نيوز : ستاره کاراته استان قم در اندیشه کسب چهارمین مدال از مسابقات کاراته قهرمانی جهان و به دست آوردن سهمیه بازی‌های المپیک توکیو به تمرین و آماده‌سازی می‌پردازد.
کاراته قم در اندیشه چهارمین مدال جهانی و المپیک
کاراته قم در اندیشه چهارمین مدال جهانی و المپیک
به گزارش قم نیوز قم در رشته کاراته قهرمانان و مدال‌آوران متعددی دارد که موفق به کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز پیکارهای آسیایی و جهانی، بازی‌های آسیایی، جام جهانی و رقابت‌های مختلف بین‌المللی شده‌اند و پرافتخارترین نفر از بین آنها، امیر مهدی‌زاده است.

امیر مهدی‌زاده که مدال‌آوری را با کسب نشان برنز از مسابقات 2011 قهرمانی آسیا آغاز کرد، در سه دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان به ترتیب موفق به کسب دو نشان طلا و یک مدال برنز شده، کاراته‌کایی که تنها چهره‌ ایرانی است که موفق به کسب دو طلای مسابقات قهرمانی دنیا شده است و از این نظر رقیب ندارد.

این کاراته‌کای مطرح و سرشناس در ویترین افتخارات خود تنها مدال پیکارهای المپیک را کم دارد و در ماه‌های اخیر به شدت درگیر تمرینات و برنامه‌های متعدد آماده‌سازی است تا در آخرین شانس کسب سهمیه المپیک که در پاریس فرانسه خواهد بود، با قدرت به مصاف حریفان رفته و سهمیه بگیرد.

علاوه بر پیکارهای انتخابی المپیک که مهدی‌زاده امید اول کاراته قم برای دست‌یابی به آن محسوب می‌شود، مسابقات کاراته قهرمانی جهان نیز دیگر میدانی است که قمی‌ها امیدوارند مهدی‌زاده بار دیگر در آن افتخار آفرین شده و چهارمین مدال جهانی خود را از این رویداد بزرگ به دست بیاورد.

اما یک تصمیم مهم توسط هیات رئیسه فدراسیون جهانی کاراته موجب شد تا یک بار سنگین در سال 2020 از روی دوش مهدی‌زاده برداشته شود، زیرا مهدی‌زاده باید امسال در رقابت‌های کسب سهمیه و قهرمانی جهان به میدان می‌رفت اما با این تصمیم، مسابقات جهانی به جای سال 2020 در آبان ماه سال 2021 برگزار می‌شود.

این در حالی است که قرار بود مسابقات کاراته قهرمانی جهان اواخر سال 2020 به میزبانی شهر دبی در کشور امارات به انجام برسد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا به 2021 موکول شد و حالا کاراته قم و ستاره‌ آن فرصت زیادی دارند تا با آرامش به کسب سهمیه و مدال این میدان بزرگ فکر کنند.

انتهای پیام /111
https://qomnews.ir/vdcjtmeo.uqehxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما