کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس جهاد کشاورزی قم:

اراضی زراعی زیر کشت قم ۴۳ هزار هکتار است

خبرگزاری ايرنا , 5 تير 1399 ساعت 19:24

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: اراضی زراعی زیر کشت استان بیش از ۴۳ هزار هکتار است و با اجرای راهبرد تغییر الگوی کشت، محصولات این بخش ازنظر کمی و کیفی روند رو به رشدی دارد.


به گزارش قم نیوز عباس پورمیدانی بیان کرد: ۳۲ هزار هکتار از مزارع استان به کشت گندم،‌ جو، کلزا و ذرت اختصاص‌یافته است که در تامین امنیت غذایی مهم‌ترین نقش را دارد.

وی افزود: همچنین در مزارع قم،‌ یونجه، پنبه، صیفی‌جات و محصولات دیگر به‌تناسب شرایط آب و هوایی مناطق مختلف استان کشت می‌شود و کشاورزان قمی مهارت بالایی در فرآیند تولید محصولات زراعی دارند.

وی ادامه داد: به دلیل محدودیت منابع آبی و شرایط اقلیمی خاص استان، گسترش سطح زیر کشت مزارع در دستور کار نیست و تلاش می‌کنیم با ارتقای بهره‌وری،‌ میزان برداشت محصول از سطح زیر کشت موجود را افزایش دهیم.

پورمیدانی گفت: سالانه ۴۰۸ هزار تن محصول در بخش زراعی استان تولید می‌شود که رقم قابل‌توجهی است و این میزان با به‌کارگیری روش‌های جدید کشت و سامانه‌های نوین آبیاری، استفاده بهتر از نهاده‌ها و ارتقای دانش کشاورزان رو به افزایش است.

وی با اشاره به این‌که‌ کشاورزان قمی تجربه بسیار زیادی در زراعت دارند، افزود: تولید محصولات زراعی در قم علاوه بر این‌که در تامین امنیت غذایی شهروندان نقش زیادی دارد موجب بالا رفتن توان استان در تامین خوراک دام می‌شود و به همین دلیل از منظر اقتصادی دارای جایگاه مهمی است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۸۰۵ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است.

انتهای پیام/111


کد مطلب: 89655

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/89655/اراضی-زراعی-زیر-کشت-قم-۴۳-هزار-هکتار

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir