قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: متأسفانه با وجود هشدارها، تغییر رفتار کرونا توسط مردم جدی گرفته نمی‌شود و رعایت این پروتکل‌های بهداشتی در قم بسیار پایین است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم: تغییر رفتار کرونا جدی گرفته نمی‌شود‌/ همچنان در وضعیت زرد هستیم‌
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم: تغییر رفتار کرونا جدی گرفته نمی‌شود‌/ همچنان در وضعیت زرد هستیم‌
به گزارش قم نیوز محمدرضا قدیر با هشدار نسبت به‌احتمال وقوع موج‌های بعدی بیماری کرونا در استان اظهار داشت: متأسفانه با وجود هشدارها، تغییر رفتار کرونا توسط مردم جدی گرفته نمی‌شود و رعایت این پروتکل‌های بهداشتی در قم بسیار پایین است.

وی با بیان اینکه برخی از دستگاه‌های استان پاسخگوی نحوه اجرایی خود در مواجهه با مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیستند، ابراز کرد: از 120 دستگاه اجرایی در ارائه گزارش‌ها تنها 40 دستگاه پاسخگو بوده‌اند و گزارش‌ها را به‌موقع فرستاده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تأکید بر اینکه استان قم همچنان در وضعیت زرد قرار دارد و کوتاهی در رعایت نکات بهداشتی احتمال گرفتاری در موج دوم را دور از دسترس نگذاشته است، تصریح کرد: کرونا ویروسی پیچیده است و هنوز برای آن واکسنی تولید نشده و باید با رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و رعایت نکات بهداشتی در قطع زنجیره انتقال تلاش کرد.

وی با هشدار به افراد دارای بیماری زمینه‌ای اضافه کرد: افراد سالمند، چاق و بیماران پیش‌زمینه‌ای بیش از دیگران در معرض خطر هستند و بیش از 80 درصد از افراد درگیر بیماری در آینده از این سه دسته خواهند بود.

قدیر خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم‌های عزاداری، عروسی و یا تجمعات دیگر یک آسیب جدی در جهت انتقال ویروس است و باید در جهت حفظ سلامت خود و اطرافیان مراقبت‌های لازم را اتخاذ کرد، چراکه گزارش‌هایی نشان از انتقال دسته‌جمعی افراد در تجمعات دارد.

‌انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdchw-n6.23nw-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما