سه شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : 897
آیت‌الله ممدوحی:

حوزویان‌ به نقش هدایتگری توجه داشته باشند

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مقام معظم رهبری در سفر خود به قم بر نقش هدایتگری حوزویان تاکید داشتند و حوزویان را به هدایت علوم دانشگاهی و علوم انسانی دعوت کردند.
حوزویان‌ به نقش هدایتگری توجه داشته باشند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسن ممدوحی امروز با اشاره به سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان قم اظهار کرد: ایشان در این دوره از سفر خود به قم ۱۰ روز در قم حضور داشتند و سخنرانی‌های فراوانی در هر روز برای گروه‌های خاصی ایراد کردند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در سفر خود در هر روز برای گروه‌های مختلف برنامه‌ها و ساز و کارهای حساب شده و منسجم را ارائه دادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: پس از هر جلسه عده‌ای مامور و مسئول پیگیری مصوبات و فرمایشات مقام معظم رهبری بودند و همچنین عده‌ای در حوزه نیز به پیگیری پرداخته و اکنون مشغول ساز و کارهای اجرایی و عملیاتی هستند.

وی با اشاره به برخی از خواسته‌های مقام معظم رهبری گفت: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و تدوین برنامه‌های علمی در برخی فعالیت‌های تخصصی حوزه از جمله تاکیدات مقام معظم رهبری در سفر به قم بوده است.

ممدوحی به معنای اسلامی‌سازی علوم اشاره کرد و افزود: اسلامی‌سازی علوم به این معنا نیست که علومی مانند فیزیک و زبان انگلیسی، اسلامی شود بلکه اسلامی‌سازی علوم دانشگاهی به این معناست که این علوم در ساز و کاری که اسلام برای اجتماع معین کرده، قرار گیرد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال کشور شوروی با سیاست مارکسیستی دارای دانشگاه‌های مارکسیستی است و درس‌های موجود در این دانشگاه با دانشگاه‌های فرانسه تفاوتی ندارد بلکه هدف و ساز و کار آنها با یکدیگر در کشورها متفاوت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: علوم در کشور ما همچنین باید در مسیر هدفی که کشور از نظر فلسفه حقوقی می‌خواهد قرار گیرد و این امر در کشورهای سرمایه‌داری نیز صادق است.

وی تاکید کرد: معنای اسلامی بودن دانشگاه‌ها در کشور ما این است که دانشمند ما باید تولیدات خود را در خط صلاح و اصلاح کار مردم قرار دهد و نباید کاری کند که دیگران را به آزار و اذیت بیندازد.

ممدوحی بیان کرد: دانشمند متخصص ما باید طوری باشد که علم را به سیاست و پول نفروشد و علم را در خط علم قرار دهد.

وی با اشاره به دیگر ویژگی‌های محقق اسلامی گفت: اگر محققی در کشور به فعالیت می‌پردازد باید ساز و کار او در خط صلاح و اصلاح مردم باشد و این معنای دانشگاه اسلامی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه نقش حوزویان در این امر هدایت‌گری است که مقام معظم رهبری همچنین آن را مطرح کردند، عنوان کرد: حوزویان در زمینه سیستم الهی و اسلامی دانشگاه‌ها تاثیر دارند و این امر در تفاوت دانشمند هسته‌ای ما با دانشمند هسته‌ای آمریکایی نمود و بروز دارد.

وی اظهار کرد: اکنون پس از سفر مقام معظم رهبری چرخه فعالیت در حوزه سریع‌تر در گردش است و در طول سال گذشته درصد زیادی از منویات رهبری را تحقق داده‌اند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdchtqn6d23nw.ft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما