يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : 89701
منبع : خبرگزاری ايرنا
رییس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

افزایش قیمت بلیت سینماهای قم ناشی از اعمال ارزش افزوده‌است

قم نيوز : رییس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به تغییر نرخ بلیت سینماها دراستان گفت: قیمت مصوب بلیت سینماها نسبت به سال گذشته تغییر نکرده و آنچه موجب افزایش نرخ این بلیت ها شده‌است، اعمال شدن ۹ درصد ارزش افزوده به بهای بلیت است که تا پیش از این منظور نمی‌شد.
افزایش قیمت بلیت سینماهای قم ناشی از اعمال ارزش افزوده‌است
افزایش قیمت بلیت سینماهای قم ناشی از اعمال ارزش افزوده‌است
به گزارش قم نیوز محمدکاظم رضوانی با اشاره به ابلاغ صورت گرفته به سینماهای کشور و استان ادامه داد: تا پیش از این، سینماها ۹ درصد ارزش افزوده از مخاطبان دریافت نمی‌کردند که با بخش نامه جدید ابلاغ شده به استان ها،‌ از این پس این موضوع بر روی بلیت فیلم‌ها منظور می‌شود.

وی با بیان اینکه سینماهای کشور به سه دسته مدرن، ممتاز و درجه یک تقسیم می شود،‌ افزود: به این ترتیب ۹ درصد از قیمت مصوب بلیت سینماهای مدرن، ممتاز و درجه یک که در سال گذشته اعمال شده است به بهای بلیت سینما اضافه می‌شود.

رییس اداره سینمای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: بر این اساس قیمت بلیت سینماهای مدرن که در گذشته ۲۰ هزار تومان بود، به ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان، قیمت سینماهای ممتاز که ۱۵ هزارتومان بود، به بیش از ۱۶ هزار تومان و قیمت بلیت سینماهای درجه یک که ۱۲ هزار تومان بود، به بیش از ۱۳ هزار تومان رسیده‌است.

وی تاکید کرد: قیمت‌های اعلام شده،‌ سقف بلیت‌های سینمایی است ولی این امکان وجود دارد که سینمایی برای جذب مخاطب اقدام به ارائه تخفیف به مخاطبان خود کرده و رقمی پایین تر از این مبلغ را دریافت کند که مانعی در این زمینه وجود ندارد ولی هیچ سینمایی مجاز به فروش بلیت با رقمی بالاتر این مبلغ نیست.

رییس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به از سر گیری مجدد فعالیت سینماهای استان پس از حدود چهار ماه تعطیلی ناشی از شیوع کرونا، در روزهای اخیر گفت: سینماهای استان از روز چهارشنبه هفته گذشته با ابلاغ این دستورالعمل مجاز به اعمال این افزایش قیمت در فروش بلیت های سینمایی خود شده اند.

رضوانی ادامه داد: هم اکنون ۶ سینمای فعال در استان وجود دارد که به جز ونوس که دارای رتبه ممتاز است، سایر سینماهای قم جزو سینماهای درجه یک محسوب می شوند.

سینمای ونوس با ۳۰۰ صندلی، سینمای تربیت با ۵۰۰ صندلی، سینمای آیه با ۱۴۰ صندلی، سینمای آوینه با ۲۲۰ صندلی، سینمای شهر آفتاب با ۶۲۰ صندلی و سینمای کودک وابسته به کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان با ۲۰۰ صندلی، ۶ سینمای فعال استان قم به شمار می‌آید.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcezf8v.jh8o7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما