يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 89705
منبع : خبرگزاری ايرنا
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم:

زنگ خطر شیوع دوباره کرونا در قم به صدا درآمد

قم نيوز : رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تست مثبت مراجعات سرپایی در قم از ۱۵ درصد به ۴۵ درصد افزایش‌یافته است و این مساله زنگ خطر شیوع مجدد کرونا را در استان به صدا درآورده است.
زنگ خطر شیوع دوباره کرونا در قم به صدا درآمد
زنگ خطر شیوع دوباره کرونا در قم به صدا درآمد
به گزارش قم نیوز محمدرضا قدیر روز یکشنبه در گفت‌وگویی افزود: یکی از علل افزایش بیماران کرونایی در قم برپایی همایش و آیین‌های عزا و عروسی است و بسیاری از این همایش‌ها باید به‌صورت غیرحضوری برگزار تا از تجمع بی‌دلیل افراد جلوگیری شود.

وی گفت: در این آیین‌ها فاصله‌گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی به‌هیچ‌وجه رعایت نمی‌شود و احتمالا تا دو هفته آینده با اوج‌گیری دیگری از این ویروس مواجه خواهیم شد.

وی بابیان این‌که تعداد بستری مبتلایان به کرونا در دو هفته اخیر در قم افزایش‌یافته است، افزود: در جلسه ویژه‌ای که امروز با روسای بیمارستان‌ها ترتیب دادیم علاوه بر بیمارستان کامکار سایر بیمارستان‌ها را نیز برای پذیرش بیماران کرونایی آماده کرده‌ایم.

«کرونا» ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند./

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdciwyav.t1a3u2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما