يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۲۴
کد مطلب : 89715
منبع : خبرگزاری تسنیم

باشگاه سوارکاری در جاده قدیم قم-اصفهان احداث می‌شود

قم نيوز : مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: باشگاه سوارکاری در جاده قم اصفهان در حال احداث است و در جهت توسعه ورزش سوارکاری، پروژه‌ای در قم ویژه سوارکاری و برگزاری مسابقات اسب‌دوانی احداث می‌شود.
باشگاه سوارکاری در جاده قدیم قم-اصفهان احداث می‌شود
باشگاه سوارکاری در جاده قدیم قم-اصفهان احداث می‌شود
به گزارش قم نیوز کمیسیون طرح‌های غیر کشاورزی قم، با حضور استاندار قم، معاونان و برخی از مسئولان در سالن امام جواد(ع) برگزار شد، از میان 26 پرونده اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری، 5 پروژه جهت خلع ید و بررسی بیشتر از دستور جلسه خارج و 21 پروژه از نظر واگذاری زمین، تمدید و انتقال مصوب شد.

در این جلسه رسول منعم مدیر‌کل ورزش و جوانان استان قم گفت: با اخذ مجورهای لازم، باشگاه سوارکاری در جاده قم اصفهان در حال احداث است و در جهت توسعه ورزش سوارکاری، پروژه‌ای در قم ویژه سوارکاری و برگزاری مسابقات اسب‌دوانی احداث می‌شود.

وی افزود: با اخذ مجوزهای لازم، این باشگاه سوارکاری در جاده قم اصفهان بعد از پمپ بنزین طایقان در حال احداث است که بخش سوارکاری شامل استبل با 60 ظرفیت اسب و جایگاه سوارکاران، تماشاچیان و داوران روند احداث را پشت سر می‌گذراند.

منعم بیان کرد: براساس نقشه محل استقرار مربی و سوئیت و فضای منسجم جهت برگزاری دوره‌های آموزشی طراحی و مجوزهای لازم از تربیت‌بدنی اخذ شده و هفته قبل یک‌سری مسابقات داخلی به‌صورت آزمایشی در این مجموعه به‌نحو مطلوبی برگزار شد و به‌زودی نیز برنامه‌های خوبی با پیشرفت فیزیکی این باشگاه ورزشی انجام می‌گیرد.

مدیر‌کل ورزش و جوانان استان قم گفت: مازاد تعهد سرمایه‌گذار، احداث استخر شنا با پیشرفت 70 درصد و افزایش بهره‌وری است که می‌توان ظرفیت خوبی در توسعه فضای ورزش قم باشد.

در ادامه جلسه حسن صبوری مدیرکل راه وشهرسازی قم با انتقاد از عدم پایبندی برخی از سرمایه‌گذاران به تعهدات بیان کرد: پس از درخواست دستگاه‌های اجرایی و انجام استعلامات، مجوز احداث در جوار جاده صادر می‌شود، اما لازم است با توجه به تغییرات راه و شهرسازی، مجوزها دوباره تمدید شود، اما در این باره شاهد کوتاهی از طرف سرمایه‌گذار و یا دستگاه‌های اجرایی هستیم.

وی تصریح کرد: در کمیته فنی باید همه جوانب در احداث و اجرای پروژه در جوار جاده با توجه به وجود نقاط حادثه‌خیز بررسی شود، ضمن اینکه چه بسا پروژه‌ای خود سبب ایجاد نقطه‌ای پرحادثه شود و باید در اجرای طرح بازنگری صورت بگیرد.

صبوری عنوان کرد: راهداری و صنعت و معدن و جهاد کشاورزی نیز باید مشارکت‌های لازم را در تائیدیه و صدور مجوز داشته باشند و بتوانیم تمامی زوایا را در نظر بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: ایمنی راه و جاده دسترسی باید در اجرای پروژه‌ مد نظر باشد و باید قبل از حضور سرمایه‌گذار کاستی ها و موانع مورد ارزیابی قرار بگیرد، برای نمونه در جاده نیزار دسترسی به کمربندی وجود ندارد و باید در اجرای پروژه‌ای در این مسیر تجدید نظر شود.

مدیرکل راه وشهرسازی قم گفت: در اجرای برخی از پروژه های مهم مانند مسکن مهر، به طور موقت مجوزهایی در جهت استقرار شرکت‌های خدماتی و سرمایه‌گذاران برسر پروژه ارائه شد اما این نوع مجوزها در شرایط عادی به راحتی صادر نمی‌شود و ایمنی راه را از میان نمی‌بریم.

در این جلسه محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز بیان کرد: حمایت از سرمایه‌گذار در چارچوب قوانین است و نمی‌توان مجوزی را برخلاف استعلامات صادر کرد، اما می‌توان در جذب سرمایه‌گذار تمهیداتی را در جهت سهولت سرمایه‌گذاری و جانمایی مناسب در اجرای طرح به عمل آورد.

وی تاکید کرد: بدون همراهی و همدلی میان دستگاههای اجرایی در صدور مجوز نمی‌توان در جذب و نکهداری از سرمایه‌گذار موفقیتی به دست آورد و امیدواریم این جنس همراهی و همدلی افزایش یابد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjiaeo.uqehvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما