کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نمایشگاه «تکه‌ای از آسمان» در مزار شیخان برپا شد

خبرگزاری فارس , 9 تير 1399 ساعت 10:47

مدیر مرکز افق مزار شیخان از برپایی نمایشگاه «تکه‌ای از آسمان» در این مکان مقدس خبر داد.


به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام مهدی خویی اظهار کرد: به مناسبت دهه کرامت و پنجم ذی القعده روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان، مجموعه نمایشگاهی با عنوان «تکه‌ای از آسمان» در مزار مقدس شیخان برپا شده است.

وی افزود: این نمایشگاه ویژه معرفی مزار شیخان بوده و شامل بخش‌های متنوعی همچون مسابقات فرهنگی ویژه خانواده‌ها و با همکاری شهرداری، بعثه رهبر معظم انقلاب و سازمان اوقاف برگزار می‌شود.

مدیر مرکز افق مزار شیخان با بیان اینکه روزانه بیش از یکصد خانواده از این نمایشگاه بازدید می‌کنند گفت: محورهای اصلی نمایشگاه شامل تاریخچه مزار شیخان به عنوان سومین مزار جهان تشیع با بیش از 12 قرن قدمت، اهمیت شیخان از منظر بزرگان، شناخت قم به عنوان پایگاه تشیع و نقش اشعریون در شیعه شدن مردم قم است.

وی ادامه داد: این مزار مقدس مدفن ستارگانی است که هر یک جزو مشایخ و بزرگان قم بوده‌اند که از آن جمله می‌توان به اصحاب ائمه اطهار(ع) و علمای جلیل‌القدر به ویژه میرزای قمی و میرزاجواد آقای ملکی تبریزی اشاره کرد، همچنین چهره‌های درخشانی مانند دکتر محمد قریب، هفت تن از شهدای حادثه تروریستی 7 تیر 1360 و بیش از 635 شهید گلگون‌کفن در این مزار به خاک سپرده شده‌اند.

خویی خاطرنشان کرد: از مجموعه این محورها، مسابقه‌ای برای بازدیدکنندگان تدارک دیده شده که در پایان دهه کرامت، به برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

مدیر مرکز افق مزار مقدس شیخان افزود: این نمایشگاه در صحن باز مزار شیخان و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برپا شده است.

انتهای پیام/111


کد مطلب: 89736

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/89736/نمایشگاه-تکه-ای-آسمان-مزار-شیخان-برپا

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir