دوشنبه ۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : 89739
منبع : خبرگزاری ايرنا
رییس جهاد کشاورزی قم:

۴۴۸ هکتار از مزارع قم زیر کشت گل محمدی است

قم نيوز : رییس سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به جایگاه مهم کشت گیاهان دارویی در استان گفت: سطح زیر کشت گل محمدی در قم ۴۴۸ هکتار بوده که ۱۹۹ هکتار آن بارور است.
۴۴۸ هکتار از مزارع قم زیر کشت گل محمدی است
۴۴۸ هکتار از مزارع قم زیر کشت گل محمدی است
به گزارش قم نیوز عباس پورمیدانی بیان کرد: در همین راستا به‌طور میانگین در هر دوره کشت، بیش از ۳۴۹ تن گل محمدی از سطح مزارع استان برداشت می‌شود.

وی افزود: حدود ۵۰ تن از کشاورزان قمی نیز در زمینه کشت گل‌محمدی و برداشت آن در مزارع استان مشغول فعالیت هستند که با ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی در کنار مزارع،‌ فرصت‌های متعدد شغلی در این بخش ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی قم نیز به کشت زعفران اختصاص دارد که یک‌دهم تن برداشت محصول از آن صورت می‌گیرد،‌ همچنین ۸۸ بهره‌بردار در این بخش مشغول فعالیت هستند.

پورمیدانی گفت:‌ کشت گیاهان دارویی در قم به تولید گل محمدی و زعفران محدود نبوده و محصولات بسیار دیگری همچون زیره سبز، گل‌گاوزبان،‌ نعناع فلفلی و بابونه در این استان توسط کشاورزان کشت می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از اولویت‌های اصلی سازمان جهاد کشاورزی قم گسترش کشت گیاهان دارویی است که هم به آب کمی برای رشد احتیاج داشته و هم ارزش اقتصادی بالایی دارند.

وی ادامه داد: حمایت‌های لازم همچون پرداخت تسهیلات از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در حوزه کشت گیاهان دارویی در قم به عمل خواهد آمد تا شاهد رشد بیش‌ازپیش کشت این نوع از گیاهان در استان باشیم.

نزدیک به ۱۴ هزار تن در بخش کشاورزی قم مشغول فعالیت هستند که در این میان بیش از یکهزار تن خانم هستند.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۸۰۵ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcf1edc.w6d1magiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما