دوشنبه ۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب : 89757
منبع : خبرگزاری تسنیم

باغ پرندگان قم تا شهریور ماه افتتاح می‌شود

قم نيوز : معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته در شهربازی غدیر گفت: در حال تست و راه‌اندازی دستگاه‌های این شهربازی هستیم تا محیطی فرح‌بخش و شادی‌آفرین برای همشهریان قمی فراهم کنیم.
باغ پرندگان قم تا شهریور ماه افتتاح می‌شود
باغ پرندگان قم تا شهریور ماه افتتاح می‌شود
به گزارش قم نیوز عباس حلوایی زاده امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن همایش‌های شهرداری اظهار داشت: بودجه‌های عمرانی شهرداری قم در سال 99 بالغ‌بر1800 میلیارد تومان و کل بودجه سه هزار و 80 میلیون تومان بوده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم اهتمام شهرداری در تکمیل بودجه‌های عمرانی و زیرساخت‌های سطح شهر را موردتوجه قرارداد و گفت: تکمیل رینگ فردوسی، تکمیل تقاطع غیر همسطح نماز، تکمیل تقاطع فردوسی با بلوار صدوق، تکمیل تقاطع غیر همسطح شهدای روحانیت و تونل جمهوری ازجمله مهم‌ترین پروژه‌های در حال تکمیل شهرداری هستند.

وی یکی از اقدامات شهرداری را به پایان رساندن و یا کلنگ زنی تقاطع‌های غیر همسطح سطح شهر عنوان و بیان کرد: تکمیل رینگ فردوسی در اولویت نخست شهرداری قرارگرفته است.

حلوایی زاده ادامه داد: این رینگ 30 کیلومتر بوده که از کمربندی امام علی(ع) تا بلوار شهید محلاتی شروع  و تا سمت 72 تن ادامه پیدا می‌کند، نخستین تقاطعی که با این رینگ تداخل دارد تقاطع غیرهمسطح بلوار پیامبر اعظم با بلوار فردوسی بوده که 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 معاون فنی و عمرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: امیدواریم در ماه‌های آینده محور مستقیم آن که حدود 2.2 کیلومتر است به اتمام رسیده و شاهد بهره‌برداری آن باشیم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت تقاطع غیرهمسطح نماز گفت: این تقاطع در مرحله فاز دو قرار دارد که امیدواریم در ماه آینده بتوانیم انعقاد قرارداد و کلنگ زنی آن را داشته باشیم.

 به گفته حلوایی زاده تونل جمهوری حدفاصل میدان امام حسین تا یادگار امام(ره) بوده که بالغ‌بر 90 میلیارد تومان مبلغ قرارداد پیمان و بالغ‌بر 60 میلیارد تومان  مربوط به اعتبارات تملکی آن است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم مطرح کرد: سوله‌های ورزشی مناطق یک و شش سال گذشته تکمیل و بهره‌برداری شده و در حال حاضر در مرحله اجرای 6 سوله باقی‌مانده در منطقه سه، شش، هفت و هشت هستیم.

وی پیرامون احداث باغ پرندگان نیز گفت: طراحی‌های این باغ با توجه به توپوگرافی طرح و به فراخور پیشرفت پروژه انجام‌شده و عملیات تکمیل، تجهیز، راه‌اندازی و بهره‌برداری آن در دست اقدام است تا یک محیط بسیار طبیعی با وسعت بالغ‌بر 12 هکتار را به سرانجام برسانیم.

حلوایی زاده با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته در شهربازی غدیر بیان کرد: در حال تست و راه‌اندازی دستگاه‌های این شهربازی هستیم تا محیطی فرح‌بخش و شادی‌آفرین برای همشهریان قمی فراهم کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم پیرامون ساماندهی بلوار زائر گفت: ساماندهی این بلوار جزو دغدغه‌های شهرداری بوده و شامل بازگشایی معابر، جلوگیری از ریزش نخاله‌ها و.. می‌شود که مقاوم‌سازی قنات‌ها به‌صورت فاز به فاز در حال انجام است و بعدازآن زیرسازی آسفالت انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: شورای فنی استان معتقد است که رتبه یک را درزمینهٔ تولید آسفالت کسب کرده است، دو سال پیش یک بخش از ناوگان حمل و پخش بهسازی شد که از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار است.

حلوایی زاده در پایان به فرونشست زمین در برخی مناطق اشاره و تأکید کرد: به دلیل حفاری‌ها و گودبرداری‌هایی که در کنار ساختمان‌های بلند انجام می‌شود نشست‌های زمین اتفاق می‌افتد.

120 اکیپ به‌صورت روزانه معابر و بوستان‌های پرخطر شهر قم را ضدعفونی می‌کنند

همچنین  سید امیر سامع امروز در نشست خبری شهردار و معاونان شهرداری با اصحاب رسانه در سالن همایش‌های شهرداری، به ارائه گزارشی از اقدامات شهرداری که از آغاز شیوع ویروس کرونا انجام‌شده پرداخت و اظهار داشت: استان قم با وجود اعلام رسمی این ویروس توانست به‌خوبی این بحران را مدیریت کرده و بسیاری از استان‌ها هنوز به میانه راه  نیز نرسیده‌اند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم از تشکیل کمیته بحران شهرداری از روزهای ابتدایی این بحران خبر داد و افزود: این ستاد تا هفته‌ای دو بار نیز تشکیل جلسه داشته و توانست پیش از ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی از طرف ستاد ملی مبارزه با کرونا از تهران بسیاری از اقدامات لازم را انجام دهد.

وی تصمیم‌گیری در حوزه‌های مختلف را نیازمند کاری مدیریتی و ستادی دانست و تصریح کرد: ستاد بحران شهرداری با تشکیل 10 کمیته توانست تمام مسائل قابل‌توجه در استان را مدیریت کرده و مهم‌ترین آن‌ها عامل تدوین 12 پروتکل بهداشتی در حوزه‌های پسماند، حمل‌ونقل عمومی، فضای سبز و ضدعفونی کردن معابر به  همه سازمان‌ها و بخش‌ها ابلاغ شد.

وی با تأکید بر کارهای انجام‌شده در همه حوزه‌ها مختلف خاطرنشان کرد: عملکرد حوزه‌های مختلف مانند کادر درمان به‌خوبی در استان و کشور دیده‌شده اما بعضی از کارها هنوز دیده نشده که شامل فعالیت خیرین استان و شهرداری در بخش‌هایی مانند کادر فعال در بهشت معصومه بوده است.

سامع پروتکل‌های لازم برای بخش بهشت معصومه را یکی از چالش‌برانگیزترین مسائل شهرداری عنوان کرد و گفت: در کمتر از چند روز دستورالعمل‌های لازم برای غسل و دفن ارائه‌شده و با توجه به دغدغه‌های شهردار رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فقهی  در دستور کار قرار گرفت و تیم‌های حاضر در بهشت معصومه مانند کارکنان بهشت معصومه و طلاب جهادی با تجهیزات لازم به ارائه خدمات پرداختند.

وی اقدامات شهرداری در ضدعفونی کردن شهرها تشریح و بیان کرد: بیش از 60 اکیپ موتوری و 60 اکیپ پیاده به‌صورت روزانه تمام بوستان‌ها و معابر پرخطرتر را ضدعفونی کرده و روزانه بیش از یک هزار سازه خبری و با مناسبت‌های روز در شهر نصب‌شده و پیام‌های بهداشتی را به مردم اطلاع‌رسانی شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: برای کارهای غیرحضوری و زیباسازی شهر نیز با دستور مستقیم شهردار اقداماتی مانند سال‌های گذشته به‌صورت گسترده انجام شده و برای حفظ امید و نشاط مردم و شهر برنامه‌های مفرح و آموزشی در فضای مجازی و سازمان‌ها مانند پسماند، فرهنگی و ورزشی و فضای سبز برنامه‌ریزی شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیکی شهرداری  قم راه‌اندازی مجدد ناوگان اتوبوس‌رانی را موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: با آغاز ویروس کرونا  ناوگان اتویوسرانی از مدار خدمات‌رسانی برای حفظ سلامت شهروندان خارج شد.

عباس ذاکریان از آغاز به کار  13 خط اتوبوسرانی خبر داد و افزود: با توجه به کنترل ویروس کرونا ناوگان اتوبوسرانی به‌صورت پلکانی وارد مدار خدمت شده و در ابتدا 7 خط و در مرحله دوم 5 خط آغاز به کارکرده و با توجه به مطالبه مردم  و درخواست آن‌ها در سامانه 137 سایر خطوط نیز وارد مدار خواهند شد.

وی به موضوع سرعت‌گیرها اشاره و خاطرنشان کرد: سرعت‌گیرها بر اساس تصمیم کمیته شورای ترافیک نصب‌شده و در دو سال گذشته مقاومت زیادی شده و در صورت درخواست پلیس و مردم به‌صورت استاندارد اجرا می‌شود و در صورت مشاهده هرگونه سرعت‌گیر نامناسب مردم با سامانه 137 اطلاع‌رسانی کرده تا تیم‌های نظارتی برای بازرسی اعزام شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfeedc.w6d1tagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما