کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس جهاد کشاورزی قم: سورگوم در قم کشت می‌شود

خبرگزاری ايرنا , 11 تير 1399 ساعت 12:30

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: به‌منظور تامین خوراک دام استان،‌ کشت گونه گیاهی سورگوم که به تنش‌های محیطی مقاوم‌تر است را در قم دنبال می‌کنیم.


به گزارش قم نیوز عباس پورمیدانی بیان کرد: قم ازجمله قطب‌های دامپروری کشور است و نیازمندی فراوانی به علوفه دارد که بر اساس راهبرد تغییر الگوی کشت به دنبال جایگزین کردن گیاهان علوفه‌ای کم آب‌بر هستیم.

وی افزود: با توجه به محدودیت‌های دسترسی به منابع آبی و تنش‌های محیطی در قم،‌ به دنبال کشت گونه‌های گیاهی متنوع همچون سورگوم در تامین علوفه‌ موردنیاز دامداران استان خواهیم رفت.

وی ادامه داد: درهمین راستا گونه‌های مختلف گیاهان علوفه‌ای را در مزارع کوچک کشت و زیر نظر کارشناسان برجسته باهم مقایسه کردیم و کشاورزان پیشرو استان را در جریان کار قراردادیم تا برای کشت گونه‌هایی که عملکرد مناسبی داشته است، اقدام کنند.

پورمیدانی گفت: برای تامین پایدار علوفه موردنیاز دامداران استان با همکاری کشاورزان این مسیر را ادامه خواهیم داد و از جدیدترین یافته‌های علمی در این خصوص استفاده خواهیم کرد.

وی بیان کرد: کشت گیاهانی علوفه‌ای همچون یونجه در قم به دلیل نیاز آبی فراوان،‌ مناسب نیست و باید هرچه سریعتر گونه‌های جایگزین به‌جای آن کشت شود.

اراضی زراعی زیر کشت استان بیش از ۴۳ هزار هکتار است؛ نزدیک به ۱۴ هزار تن در بخش کشاورزی قم مشغول فعالیت هستند.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۸۰۵ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است.

انتهای پیام/111


کد مطلب: 89809

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/89809/رییس-جهاد-کشاورزی-قم-سورگوم-کشت-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir