چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۸
کد مطلب : 89821
منبع : خبرگزاری تسنیم

۲۵۰ هزار نفر از طلاب و روحانیون عضو مرکز خدمات حوزه های علمیه هستند

قم نيوز : رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با بیان اینکه این مرکز سازمان معرفتی برای طلاب است گفت: ۲۵۰ هزار نفر از طلاب و روحانیون عضو مرکز خدمات حوزه های علمیه هستند.
۲۵۰ هزار نفر از طلاب و روحانیون عضو مرکز خدمات حوزه های علمیه هستند
۲۵۰ هزار نفر از طلاب و روحانیون عضو مرکز خدمات حوزه های علمیه هستند
به گزارش قم نيوز حجت الاسلام سید حسن ربانی شامگاه سه شنبه در دیدار با آیت الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان که در دفتر معظم له برگزار شد اظهار داشت: دیدار با مراجع معظم از جمله برنامه های هرسال است تا از رهنمودها و دعای این عزیزان بهره مند شویم.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه افزود: 250 هزار نفر از طلاب و روحانیون عضو مرکز خدمات حوزه های علمیه هستند که با خانواده ها، طلاب خواهر و برادر، طلاب غیر ایرانی به 580 هزار نفر می رسد.

وی بیان کرد: طلاب استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی با اینکه شورا دارند و مستقل اند ولی تحت پوشش مرکز خدمات حوزه هستند و خدمت رسانی به طلاب مورد تاکید است.

ربانی با اشاره به خدمات مرکز خدمات حوزه های علمیه برای طلاب عنوان کرد: این خدمات فرهنگی، معیشتی، مسکن، درمانی، بهداشتی، صندوق قرض الحسنه است.

مرکز خدمات حوزه های علمیه سازمان معرفتی برای طلاب است

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه تصریح کرد: مرکز خدمات را کمیته امداد حوزه نمی دانیم بلکه سازمان معرفتی است که به رسالت حوزه کمک می کند وتلاش می کند طلاب رسالت خود را به خوبی انجام دهند.

وی افزود: همه طلاب را یکسان نمی بینیم و طلبه ای که درس خوان است و مُبلغی که به مناطق محروم می رود باید خدمت بیشتری به وی ارائه شود، خدمات ما به خدمات مادی منحصر نمی شود و خدمات فرهنگی نیز مورد تاکید است.

ربانی عنوان کرد: گاهی دیدار با طلبه و روحانیونی که خانه نشین شده است به مراتب از حمایت های مالی اثر بیشتری دارد، امروز خانواده های روحانیون باید مورد توجه قرار بگیرند تا اصالت های حوزوی حفظ شود.

ارائه خدمات فرهنگی به فرزندان طلاب مورد تاکید مرکز خدمات حوزه است

وی با اشاره به  برنامه های فرهنگی مرکز خدمات ادامه داد: سرکشی به روحانیون پیرمرد که جز طبقات فراموش شده هستند مورد تاکید است و تلاش می شود نسبت به آنها غفلت نشود، خدمات فرهنگی به فرزندان طلاب ارائه می شود.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه عنوان کرد: تلاش می کنیم طلاب عزیزی که تحصیل می کنند در دوران تحصیل حمایت بیشتری شوند چون اگر این حمایت صورت نگیرد به دنبال کارهای دیگر می روند و این موضوع به حوزه ضربه می زند، این چهره های علمی باید حمایت شوند تا در آینده از اساتید و علما شوند.

وی گفت: اگر طلبه ای اثر علمی و طرحی دارد و مورد تایید مراجع ذی ربط باشد از آن حمایت می کنیم، نسبت به مسکن طلاب تاکید داریم در شهرستان و روستای خودشان باشد تا زمینه هجرت فراهم شود.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با بیان اینکه دیدار با اساتید و انس و همفکری با اساتید حوزه مورد تاکید است، افزود: طلاب مستعد اگر ازدواج کنند سرکشی و احوال پرسی مورد توجه است چون براساس آمار بیشترین آسیب ها در 5 سال نخست ازدواج صورت می گیرد.

برطرف کردن مشکل مسکن طلاب مورد تاکید مرکز خدمات حوزه است

ربانی تصریح کرد: موضوعی که دغدغه داریم بحث مسکن و اجاره مسکن طلاب است، طلاب بسیار گرفتار هستند به خصوص طلابی که 4 فرزند دارند برخی از صاحب خانه ها به آنها منزل اجاره نمی دهد.

وی با اشاره به اقدامات طلاب و روحانیون برای مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: طلاب در زمینه تولید ماسک و کمک به بیماران کرونایی اهتمام ویژه ای دارند و اقدامات بی نظیری انجام دادند که شایسته تقدیر است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchz6n6.23nwidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما