کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله جوادی‌آملی:

تامین سلامت جامعه و مکتب‌های سیاسی و فرهنگی جامعه از پیام‌های همایش خلوت انس است

خبرگزاری تسنیم , 11 تير 1399 ساعت 23:51

مرجع تقلید شیعیان گفت: تامین سلامت جامعه و مکتب‌های سیاسی و فرهنگی جامعه از پیام‌های همایش خلوت انس است.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله جوادی‌آملی در پیامی ضمن تقدیر از برگزارکنندگان همایش خلوت انس، از قول بابویه قمی اظهار داشت: زمانی که نمازگذار اقامه می‌گوید و در اقامه بعد از حی علی الصلاه و حی علی الفلاح می‌رسد به قد قامت الصلاه امام معصوم ان را اینچنین تفسیر کرده که هنگام زیارت ذات اقدس الهی فرا رسیده است. پس نماز زیارتنامه خداست، همانطور که انبیاء و اولیاء الهی و معصومین زیارتنامه دارند.

آیت‌الله جوادی‌آملی بیان کرد: منظور زیارت وجه‌الله و اسماء حسنای الهی است که ما خداوند را با وجه‌الله و اسما حسنا میخوانیم که حاکی از ذات اقدس‌اله هستند؛ وقتی انسان در نماز به زیارت ذات اقدس اله مشرف شد خدای سبحان نیز پاسخ زیارت او را خواهد داد.

وی با بیان اینکه خداوند هیچ سئوالی و هیچ ذکری را بی‌جواب نمی‌گذارد، گفت: در جریان یاد و نام خدا، خداوند می فرماید، اذکرونی اذکرکم، مرا یاد کنید شما را یاد می‌کنم؛ پس دعا بی‌پاسخ نیست و یاد خدا بی‌اثر نیست.

مرجع عالیقدر شیعه با اشاره به اینکه زیارت خدا نیز بی‌اثر نخواهد بود، تصریح کرد: اگر کسی به بارگاه الهی بار یافت، نام خدا و لطف خدا و فیض ویژه الهی در کنار قلبش حضور دارد؛ بنابراین نماز‌گزار باید بداند و مطمئن باشد وقتی به زیارت لطف الهی می‌رود لطف الهی هم به دیدار او خواهد آمد.

آیت‌الله جوادی‌آملی با بیان اینکه زمانی که لطف الهی به دیدار نمازگزار بیاید شرح صدر به او عطا می‌شود، افزود: این شرح صدر و نورانیت دل همان است که به‌عنوان اثر نماز در قرآن مطرح می‌شود؛ ما اگر خواستیم ببینیم نماز ما مقبول شده است یا خیر دو راه داریم یک راه در آخرت است و یک راه در دنیا، اگر نمازگزار موفق شد از گناه بپرهیزد یعنی نماز او مقبول شده زیرا نماز آن است که جلوی بدی‌ها را بگیرد.

وی تاکید کرد:‌ اگر انسان در حین اینکه نماز می‌خواند دست به تباهی می‌زند گرجه صحیح است اما مقبول نشده، زیرا ماهیت نماز به یک حقیقت تکیه می‌کند و آن نورانیت دل است که مانع آلوده شدن است.

آیت‌الله جوادی‌آملی خاطرنشان کرد: این همایش وزین دو پیام دارد، یک زیارت وجه خدا و فیض الهی که پاسخ مثبت ان زیارت متقابل است و یکی هم تامین سلامت جامعه و سلامت دل‌های افراد و افکار و مکتب‌های سیاسی و فرهنگی جامعه است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 89827

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/89827/تامین-سلامت-جامعه-مکتب-های-سیاسی-فرهنگی-پیام-های-همایش-خلوت-انس

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir