پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۷
کد مطلب : 89842
منبع : خبرگزاری مهر

نگاه به رسانه باید تغییر کند

قم نيوز : مدیرعامل گروه رسانه ای مهر با تأکید بر ضرورت تغییر نگاه به رسانه، از راه اندازی مدرسه خلاقیت مهر خبر داد و گفت: رسانه باید درپی حل مسائل مختلف باشد.
نگاه به رسانه باید تغییر کند/ راه‌اندازی مدرسه خلاقیت مهر
نگاه به رسانه باید تغییر کند/ راه‌اندازی مدرسه خلاقیت مهر
به گزارش قم نیوز محمد شجاعیان صبح چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیر خبرگزاری مهر در قم که در محل سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد با اشاره به الگو بودن گروه‌های جهادی و روحانیون استان قم در فعالیت‌های جهادی در بحران کرونا بیان کرد: مجموعه‌های مردمی و گروه‌های جهادی در استان قم در بحران کرونا مطلوب وارد میدان شدند و جهادگرانه فعالیت داشتند به طوری که در این زمینه استان قم به الگویی برای کشور تبدیل شد.

وی افزود: باید نگاه‌ها به رسانه‌ها تغییر کند، برخی رسانه را ابزاری برای حکمرانی تصور می‌کنند این در حالی است که رسانه باید دنبال هدایت و کمک به مسئولان در پی حل مسئله باشد، باید برای این رسالت ابتدا یک نظام مسائل تدوین کنیم و در صدد حل مسائل مختلف باشیم نه اینکه تنها رویداد محور باشیم و بدنبال پوشش رخدادها برویم.

مهر رسانه انقلاب

مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه خبرگزاری مهر یک خبرگزاری انقلابی است عنوان کرد: خبرگزاری مهر رسانه انقلاب است و باید حل مسائل اجتماعی و فرهنگی دغدغه مهم این رسانه باشد. در عصری که به عصر فضای شبکه ای نامگذاری شده باید به دنبال هم افزایی بوده و برای حل مسائل مختلف تلاش کنیم.

شجاعیان افزود: سازمان تبلیغات اسلامی یک دستگاه مهم فرهنگی است، لازم است خبرگزاری مهر با هم افزایی و همکاری با این نهاد دغدغه‌ها و مشکلات فرهنگی جامعه را اطلاع رسانی و به دنبال جریان سازی فرهنگی باشد چرا که این رسانه در یک دستگاه فرهنگی شکل گرفته است.

راه اندازی مدرسه خلاقیت مهر

وی در ادامه با اشاره به اینکه ضرورت تربیت نیروهای خلاق و انقلابی وهمچنین متخصص از برنامه‌های خبرگزاری مهر است، گفت: در تلاش برای راه اندازی مدرسه خلاقیت مهر هستیم تا این مدرسه نیروهای متخصص برای رسانه‌ها تربیت و آموزش دهد.

شجاعیان با اشاره به احیای جایگاه روزنامه «تهران تایمز» گفت: این روزنامه زیر نظر آیت الله شهید بهشتی بود و مخاطبان آن نخبگان خارج از کشور هستند که تأثیر بسیاری بر نخبگان دارد و قدیمی ترین رسانه کشور است.

جایگاه قم در تبادلات فرهنگی با تفکر انقلابی دربعد بین الملل

مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر با اشاره به جایگاه قم گفت: قم نقش اساسی در تبادلات فرهنگی و ترانزیت بین المللی در جابه جایی فرهنگی با تفکرات انقلاب اسلامی دارد باید از ظرفیت‌های بین المللی به عنوان مجموعه رسانه‌ای سازمان تبلیغات اسلامی استفاده کرد و با همکاری جامعه المصطفی برای تبادل فرهنگی با رویکرد تفکر انقلابی قدم برداریم.

گفتنی است؛ در این جلسه ضمن تقدیر از زحمات مهدی سلیمانی، علی فردوسی به عنوان مدیر جدید دفتر خبرگزاری مهر در استان قم معرفی شد.

گروه رسانه‌ای مهر در قالب خبرگزاری مهر، روزنامه انگلیسی تهران تایمز و مدرسه خلاقیت مهر فعالیت می‌کند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcauana.49noy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما