کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

28 هزار نوآموز قمی موردسنجش قرار می‌گیرند

خبرگزاری تسنیم , 12 تير 1399 ساعت 16:39

رئیس ‌اداره آموزش و پرورش استثنایی قم از فعالیت ۲۳ پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان خبر داد و گفت: حدود ۲۸ هزار نوآموز قمی هم‌زمان با شروع طرح موردسنجش قرار می‌گیرند.


به گزارش قم نیوز هاجر شعاعی با اشاره به آغاز به‌کار پایگاه‌های طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان اظهار داشت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور و به‌منظور رعایت حال مراجعین و پروتکل‌های بهداشتی، تعداد پایگاه‌های سنجش از 10 به 23 پایگاه افزایش پیدا کرد تا در تاریخ و ساعت تعیین‌شده با حجم مراجعین محدودتری این طرح اجرا شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی قم با تأکید بر حضور تنها یک نفر همراه در تاریخ مندرج در برگه نوبت‌گیری تصریح کرد: با توجه به‌ضرورت رعایت کامل مسائل بهداشتی، مراجعین ملزم به استفاده از ماسک و دستکش بوده و از ورود افراد در معرض خطر به پایگاه‌ها نیز ممانعت خواهد شد.

وی با بیان روند اجرای طرح سنجش افزود: نوبت‌گیری نوآموزان بدو ورود به دبستان در ابتدا از تاریخ 15 تیرماه توسط مدارس موردنظر و ثبت نامی انجام‌شده و فعالیت پایگاه‌های سنجش نیز از تاریخ 21 تیرماه آغاز و به مدت دو ماه ادامه خواهد داشت.

شعاعی نرخ مصوب سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای انجام طرح سنجش سلامت نوآموزان را مبلغ 40 هزار تومان اعلام کرد و گفت: در صورت لغو نوبت به هر دلیلی والدین ملزم به پرداخت مبلغ 20 هزار تومان شده که دریافت هزینه از طریق دستگاه پوز موجود در پایگاه‌ها انجام می‌شود.

وی با تأکید بر انجام معاینات و سنجش در تکمیل پروسه ثبت‌نام مدارس عنوان کرد: با شروع سال تحصیلی جدید حدود 28 هزار نوآموز به پایه اول ورود پیدا می‌کنند که 3 هزار نفر آن‌ها سال گذشته در سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی مراکز پیش‌دبستانی مورد معاینه قرار گرفتند.

این مسئول آموزشی زمان احتمالی سنجش مراکز پیش‌دبستانی را در مهرماه اعلام کرد و گفت: اگر در انجام مراحل سنجش کودکانی نیاز به ارزیابی تخصصی و معاینات بالینی داشته باشند، به پایگاه‌های تخصصی ارجاع و مورد ارزیابی دقیق‌تر قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 89843

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/89843/28-هزار-نوآموز-قمی-موردسنجش-قرار-می-گیرند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir