پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۲
کد مطلب : 89850
منبع : خبرگزاری فارس

منتقدان روحانیت نظاره‌گر خدمات طلاب جهادی باشند

قم نيوز : استاد برجسته حوزه علمیه گفت: از منتقدان روحانیون دعوت می‌کنم به قم بیایند و در گروه‌های جهادی حضور پیداکرده و مشاهده کنند طلاب در عرصه‌های مختلف حضور جدی دارند.
منتقدان روحانیت نظاره‌گر خدمات طلاب جهادی باشند
منتقدان روحانیت نظاره‌گر خدمات طلاب جهادی باشند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام ‌سید حسین مؤمنی در نشست گروه‌های مردمی قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) که عصر امروز در مجتمع شهر آفتاب برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار کرد: ایمان اگر همراه با عمل شود دارای ارزش می‌شود، در زمینه علم نیز همین‌گونه بوده و باید با عمل باشد.

وی با بیان اینکه ایمان کامل عبارت بوده از ایمانی که با جهاد همراه باشد، افزود: اگر انسان مؤمن باشد ولی در کارهای جهادی حضور نداشته باشد این فرد به ایمان حقیقی دست پیدا نمی‌کند و نمی‌توان وی را مجاهد خطاب کرد.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: جهاد از پایه‌های ایمان است و طبق آیه قرآن کریم ایمان مساوی با جهاد، هجرت و نصرت است و اگر این موضوعات با یکدیگر محقق شد می‌توان فرد را مؤمن خطاب کرد که این موضوعات شرط تحقق ایمان است.

مؤمنی عنوان کرد: امیرالمؤمنین(ع) فرمودند ایمان چهار رکن دارد که شامل صبر، یقین، عدل و جهاد می‌شود، صبر قوت ایمانی و استقامت است و گاهی صبر در مصیبت و گاهی در معصیت است و بدون تحقق صبر انسان نمی‌تواند به درجات بالای ایمان دست پیدا کند.

وی با اشاره به برخی سخنان مطرح شده در زمینه فعالیت طلاب تصریح کرد: شاهد برخی از سخنان هستیم که اخیراً بیان شده و تازگی یکی از افراد گفته که طلاب فقط به حرم و جمکران چسبیده‌اند و این در سنت جد و پدر ما نبوده است که خطاب به او می‌گوییم ما شما را در قم به‌ویژه در حوزه و میان مردم کم دیده‌ایم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: چگونه به خود اجازه می‌دهید به طلاب این‌گونه تاخت‌وتاز کنید، چگونه مدعی هستید طلاب درس را رها کرده و به حرم و جمکران چسبیده‌اند، این شخص چگونه پایان‌نامه طلاب را نادیده می‌گیرد.

مؤمنی افزود: از این فرد دعوت می‌کنم به قم بیاید و در گروه‌های جهادی حضور پیداکرده و مشاهده کنند طلاب در عرصه‌های مختلف حضور جدی دارند، طلاب در بیمارستان‌ها حضور پیداکرده و به بیماران کرونایی خدمت می‌کنند، طلاب ما این‌گونه هستند و از جان خود می‌گذرند.

وی گفت: در غسالخانه‌های قم، تهران، مشهد و اصفهان حضور پیدا کردم و زحمات بی‌نظیر طلاب عزیز را مشاهده کردم، طلاب خانم و آقا در غسالخانه‌ها اموات کرونایی را تغسیل می‌دهند و این اقدام را کمتر کسی انجام می‌دهد.

مؤمنی با اشاره به ارزش و جایگاه جهاد در دین اسلام عنوان کرد: جهاد یعنی مبارزه که در کتاب جهاد مقام معظم رهبری به زیبایی تعبیر شده است، دشمن تلاش می‌کند اقتصاد و اعتقاد را مورد هجمه قرار دهد ولی طلاب با فعالیت‌های جهادی سبب شدند دشمن در اهداف شوم خود ناکام بماند.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ ناب حسینی را باید در فعالیت‌های جهادی حاکم کرد، خاطرنشان کرد: «روحیه حسینی» در گروه‌های جهادی باید تقویت شود و اگر قرار است اقدامی شود باید با توجه به این دو مطلب باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjyoeo.uqehizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما