کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت:

۳۶۰۰ نفر در واحدهای صنفی کشور با شیوع کرونا آسیب دیدند

خبرگزاری مهر , 13 تير 1399 ساعت 18:25

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سه هزار و۶۰۰نفر در واحدهای صنفی با شیوع کرونا آسیب دیده‌اند، تصریح کرد: از اسفندماه تا پایان فروردین ماه فعالیت سه میلیون واحد صنفی تعطیل شد.


به گزارش قم نیوز حسین مدرس خیابانی بعد از ظهر پنجشنبه در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه شیوع کرونا تأثیری در بخش تولید نداشت، افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی پس از شیوع کرونا خط تولید خود را تغییر داده و بسیاری از مشکلات کشور را مرتفع کردند.

وی کاهش آمار صادرات کشور طی دو ماهه نخست سال جاری را ناشی از بسته شدن مرزها به دلیل شیوع کرونا دانست و افزود: خوشبختانه تولید کالاهای داخلی طی سه ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۶۰۰ نفر در واحدهای صنفی با شیوع کرونا آسیب دیده‌اند، تصریح کرد: از اسفندماه تا پایان فروردین ماه فعالیت بیش از سه میلیون واحد صنفی تعطیل یا نیمه تعطیل شد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ورود آسیب جدی به بخش پوشاک با شیوع کرونا افزود: با شیوع کرونا فرصت طلایی فروش شب عید از این قشر گرفته شد.

وی بیان کرد: ۹۰۰ هزار نفر از افراد آسیب دیده بر اثر کرونا برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند که به تدریج وام در نظر گرفته شده به آنها پرداخت می‌شود.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 89874

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/89874/۳۶۰۰-نفر-واحدهای-صنفی-کشور-شیوع-کرونا-آسیب-دیدند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir