کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کتاب «منطق سیاست خارجی امامین انقلاب» منتشر شد

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 14 تير 1399 ساعت 10:02

کتاب «منطق سیاست خارجی امامین انقلاب»به قلم حجت‌الاسلام سید علی موسوی از سوی انتشارات باقرالعلوم (ع) قم منتشر شد.


به گزارش قم نیوز کتاب «منطق سیاست خارجی امامین انقلاب»به نویسندگی حجت‌الاسلام سید علی موسوی، در ۳ فصل تالیف شده است که، فصل اول به وقایع سال‌های ۶۰ تا ۷۶ می‌پردازد، فصل دوم شامل اتفاقات ۷۶ تا ۸۴ است و فصل سوم به جریانات سال‌های ۹۴ تا ۹۸ می‌پردازد.


این کتاب ه همت پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی و از سوی انتشارات باقرالعلوم (ع) قم، در ۱۵۳ صفحه به زینت طبع آراسته شده است.

آنچه در مباحث این کتاب بررسی می‌شود، تحصیل و درک سیره امامین انقلاب در راهبری انقلاب در عرصه سیاست خارجی است. اینکه چطور انقلاب و کشور را در این عرصه راهبری می‌کنند، چطور در فراز و نشیب‌های پیش آمده چاره‌جویی دارند و این حرکت عظیم انسانی، اجتماعی و سیاسی را پیش می‌برند.


به دنبال شناخت سیره امامین انقلاب به عنوان آخرین تجربه علمی، عملی، عینی و بالاترین دارایی شیعه هستیم تا بتوانیم نسبت خود را با آن مشخص کنیم و بدانیم آیا نسبت موافق و همراه با آن داریم یا مخالف و یا در مواردی همراه هستیم و در مواردی خیر؟.


اما چرا سیره امامین انقلاب؟ چرا سیره اهل بیت را بررسی نمی‌کنیم؟ نسبت سیره اهل بیت و سیره امامین انقلاب چیست؟ حرکت اهل بیت علیهم السلام در فراز و نشیب‌های مختلف تاریخ به دنبال تحقق یک طرح واحد است، طرحی که یک انسان ۲۵۰ ساله با توجه به شرایط و مقتضیات زمانی الگو‌های مختلفی برای پیش برد آن اتخاذ می‌کند و حرکت امامین انقلاب نیز در امتداد آن در بستر تکرار‌های تاریخ است.

حرکتی که به دنبال پیشبرد و تحقق غایات همان طرح است، طرحی که با شناخت الگو‌های رفتاری آن در بستر زمان می‌توانیم الگوی رفتار امروز خود را به خوبی یافته و متناسب با آن رفتار خود را سامان دهیم


اگر چه شناخت تاریخ و سیره اهل بیت (ع) به عنوان یک کار اجتهادی و دقیق کاری نسبتا سخت و تخصصی است، اما شناخت سیره امامین انقلاب در بستر تاریخ معاصر که اقتباس شده و الگو گرفته از همان طرح و در امتداد آن است راهنمای خوب برای شناخت طرح کلان اهل بیت و بایسته‌های تکلیف امروز است.

انتهای پیام/111


کد مطلب: 89883

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/89883/کتاب-منطق-سیاست-خارجی-امامین-انقلاب-منتشر

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir