کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله مکارم شیرازی: مشکلات معیشتی طلاب رفع شود

خبرگزاری ايرنا , 15 تير 1399 ساعت 10:55

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، مساله معیشت طلاب را مهم دانست و گفت: معیشت از مشکلات اولیه طلاب است که باید درباره آن تدبیری اندیشید.


به گزارش قم نیوز وی در دیدار آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه با تشکر از اقدام‌ها و تلاش‌های ایشان افزود: از هر مسیر ممکن معیشت طلاب باید تقویت و حل گردد، البته ما به‌نوبه خود شهریه طلاب را افزایش داده‌ایم.

وی ادامه داد: مسائل درمانی و بیمه‌ای نیز از دیگر مشکلات طلاب است که باید پیگیری شود تا به شرایط مطلوبی برسد. اینکه در برخی موارد گفته می‌شود طلبه تمام هزینه‌های بیمارستان را بپردازد و بعد از مرکز خدمات مطالبه کند، این مناسب نیست، چراکه ممکن است توان پرداخت هزینه‌ها را نداشته باشد.

وی به مشکل مسکن طلاب نیز اشاره کرد و گفت: باید طرحی دراین‌باره تنظیم گردد تا این مشکل نیز به‌مرور برطرف شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه بابیان این‌که بیماری کرونا سبب شده تا بسیاری از مشاغل و کسب‌وکارها وزندگی مردم مختل شود، افزود: از خداوند متعال مسالت داریم که با عنایت خود هر چه زودتر این بیماری را ریشه‌کن فرماید.

 کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

انتهای پیام/111


کد مطلب: 89899

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/89899/آیت-الله-مکارم-شیرازی-مشکلات-معیشتی-طلاب-رفع-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir