يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب : 89911
منبع : خبرگزاری تسنیم

۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستاهای استان قم نوسازی شد

قم نيوز : مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم گفت: در روستاهای استان قم بالغ بر ۵۰ درصد واحدهای مسکونی با رعایت اصول فنی و نظارت نوسازی شده است.
۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستاهای استان قم نوسازی شد
۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستاهای استان قم نوسازی شد
به گزارش قم نیوز داریوش بلدی اظهار داشت: تفاهم‌نامه طرح 1000 واحدی مسکن محرومان با هدف ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومین روستاهای قم به امضا رسید.

وی افزود: با کمک شوراهای اسلامی روستا و دهیاری و بخشداری ها و همچنین بازدیدهایی که بنیاد مسکن انجام می دهد افرادی که از نظر معیشتی ضعیف تر هستند اگر در روستای خودشان ملک و زمینی داشته باشند برای آنها واحد احداث می شود و اگر زمین نداشته باشند بنیاد مسکن زمین در اختیار آنها قرار می دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم با بیان اینکه اولویت ساخت مسکن در روستاهای استان با افرادی است که از نظر مالی ضعیف تر هستند، افزود: پس از جمع بندی این اقدام انجام می شود و ممکن است این طرح در روستایی شامل 2 و یا 5 نفر شود.

بلدی تصریح کرد: روز جمعه در روستای خورآباد کلنگ زنی انجام شد و براساس تفاهم‌نامه طرح 1000 واحدی مسکن محرومان یک واحد مسکونی در این روستا احداث می شود.

50 میلیون تومان وام براساس طرح 1000 واحدی مسکن محرومان اعطا می شود

وی گفت: 50 میلیون تومان وام براساس طرح 1000 واحدی مسکن محرومان اعطا می شود که این وام 4 درصد است و دوره بازپرداخت آن 13 ساله است و همچنین به هر واحد مسکونی بین 25 الی 30 میلیون تومان بلاعوض پرداخت می شود و اگر کسی وضع مالی ضعیف تری داشته باشد مبلغی از تسهیلات ارزان قیمت نیز اعطا می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم ادامه داد: براساس تفاهم نامه ای که سازمان برنامه بودجه با بنیاد مسکن دارد این هفتاد هزارمین واحد است، در روستاها یک سری تسهیلات ویژه مسکن روستایی اعطا می شود که 40 میلیون تومان است.

بلدی گفت: با توجه به نظارتی که انجام می شود روستاییان منزل خود را می سازند که این طرح از سال 84 آغاز و امروز 9 هزار و صدمین واحد در روستاهای قم نوسازی شد.

ظرف 5 سال آینده واحدهای مسکونی روستاهای استان به صورت کامل مقاوم سازی می شود

وی خاطرنشان کرد: در روستاهای استان قم بالغ بر 50 درصد واحدهای مسکونی با رعایت اصول فنی و نظارت نوسازی شده است، برای نوسازی 50 درصد دیگر واحدهای روستایی برنامه ریزی شده و انشاالله ظرف 5 سال آینده همه واحدهای مسکونی در روستاهای استان مقاوم سازی می شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchzwn6.23nwzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما