کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استفاده از ماسک برای تمام شهروندان در اماکن عمومی و ادارات قم اجباری شد

خبرگزاری تسنیم , 15 تير 1399 ساعت 18:55

معاون سیاسی و امنیتی استاندار‌ قم گفت: ماسک زدن شهروندان در اماکن عمومی و ادارات، از ۱۵ تیرماه اجباری است.


به گزارش قم نیوز بیژن سلیمان پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران در باره جزئیات جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهار داشت: به رغم تصورات در کاهش بیماری توسط کارشناسان و متخصصین و مدیران بخش‌های بهداشت و درمان و سلامت، متاسفانه در هفته‌های گذشته شاهد افزایش شیوع کرونا بوده‌ایم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم افزود: در فروردین ماه وضعیت شیوع کرونا تا حدی مطلوب شد و توانستیم از مرحله مدیریت به مهار بیماری برسیم، اما فاکتورهایی چون احساس عادی شدن ویروس و پیچیدگی این بیماری و عدم رعایت الزامات و پروتکل‌های بهداشتی در افزایش شیوع ویروس تاثیر گذاشت.

وی تصریح کرد: با افزایش آمار در برخی از مناطق از جمله در قم اگر چه به مرحله نگران‌کننده‌ای نرسیده‌ایم، اما اگر پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری و ضوابط را رعایت نکنیم، قطعا با افزایش بیماری مواجه می‌شویم و به شرایط قبل برمی‌گردیم.

سلیمان پور بیان کرد: تصمیماتی در ستاد ملی و استانی برای مدیریت کرونا گرفته شد که براین اساس دستورات سخت‌گیرانه‌ای به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی، آگاهی‌سازی آموزش در حوزه رعایت نکات بهداشتی دارای اهمیت است و رئیس جمهور تاکید داشتند مراکز درمان در اعلام نتایج مثبت کرونا به خانواده‌ها و محل کار، افراد را تحت قرنطینه قرار بگیرند و تماس بیمار با اجتماع و مردم قطع شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم اظهار داشت: هر کس به این ویروس مبتلا شود نباید آن را ننگ بداند، چرا که مانند سایر بیماری‌هاست و باید با پیشگیری فردی و استفاده از ماسک از شیوع آن جلوگیری کرد.

وی عنوان کرد: ماسک زدن شهروندان در اماکن عمومی و مکان‌های سرپوشیده و ادارات، از 15 تیرماه اجباری است و افراد در مراجعات خود باید از ماسک استفاده کنند، وگرنه خدماتی به آنها ارائه نمی‌شود، همان گونه که پرسنل و نیروهای دستگاههای اجرایی و کارمندان نیز بدون ماسک حق حضور در محل خدمت را ندارند.

سلیمان پور خاطرنشان کرد: در این ایام برخی از کارها و خدمات در فضای مجازی و از طریق دولت الکترونیک دنبال می‌شود و دستگاه‌های اجرایی موظفند سیستم الکترونیک را مورد توجه قرار دهند.

وی تصریح کرد:همچنین باید از برپایی اجتماعات همچون عروسی و ختم به طور جدی اجتناب شود و اگر تجمعی ضروری است، با تعداد افراد کم و فاصله گذاری اجتماعی و ماسک حضور داشته باشند تا محلی برای انتقال ویروس نباشد، در برخی از استان‌ها براثر برگزاری اجتماعات شاهد افزایش آمار بودیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم گفت: حساسیت‌ها نباید کم شود وقتی با مجاهدت و تلاش کادر شبانه روزی و درمانی و همراهی بعد از فرودین شاهد کاهش آمار بودیم و در قم با 86 درصد ارتقای رعایت نکات بهداشتی اتفاق افتاد، اما به دلیل عادی سازی و بی توجهی به ضوابط دچار افزایش آمار شده‌ایم.

وی افزود: مردم توجه داشته باشند تنها راه مقابله با بیماری در شرایط فعلی کنترل رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری و استفاده از ماسک است و برای ضمانت اجرایی تصمیمات و الزامی بودن ماسک از طریق ضابطین و مراجع قضائی وارد شود.

سلیمان‌پور بیان کرد: مردم طبق آموزه های دینی و فرهنگ غنی به وظایف شرعی خود توجه دارند تا این بیماری شیوه بیشتری پیدا نکند.

وی خاطرنشان کرد: قرار شد صمت نیز در جهت تولید ارزان ماسک و سهولت خرید مردم تلاش‌هایی را اتخاذ کند، همچنین رئیس جمهور تا پایان سال به افزایش امکانات بیمارستانی و تجهیزات در سطح کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 89915

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/89915/استفاده-ماسک-تمام-شهروندان-اماکن-عمومی-ادارات-قم-اجباری

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir