کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل دامپزشکی قم:

۱۵۰ هزار قطعه طیور در قم واکسیناسیون شدند

خبرگزاری مهر , 15 تير 1399 ساعت 19:12

مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: ۱۵۰ هزار قطعه طیور بومی در یک هفته اخیر در روستاهای استان زیر پوشش طرح واکسیناسیون رایگان نیوکاسل قرار گرفته‌اند.


به گزارش قم نیوز مهدی رفیعی ظهر شنبه در نشست خبری گفت: بیماری‌های قابل انتقاد میان انسان و حیوان از بیماری‌های مهمی است که امروزه اهمیت قابل توجهی پیدا کرده است.

وی افزود: از میان یک‌هزار و ۷۳۶ عامل بیماری زایی که در علم پزشکی انسان را درگیر بیماری کرده، ۸۳۶ مورد (تقریباً ۴۹ درصد) بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است که در میان بیماری‌های نوپدید و بازپدیدی که طی سالیان اخیر پیدا شده و جامعه پزشکی را درگیر کرده و ۷۵ درصد بیماری‌ها ی نوپدید در علم پزشکی مربوط به بیماری‌های مشترک انسان و حیوان است.

مدیرکل دامپزشکی استان قم ادامه داد: اهمیت بیماری‌های مشترک در استفاده از عوامل بیماری زای قابل انتقال بین انسان و دام در حملات بیولوژیکی است.

وی عنوان کرد: بخش مهمی از اقدامات دامپزشکی مثل تست و کشتار دام‌ها علیه بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام پایه کوبی دام و طیور، سم پاشی بدن و جایگاه دام، ضدعفونی اماکن دامی و مراقبت فعال و غیرفعال بیماری‌ها به پیشگیری از بروز بیماری‌های بین انسان و دام اختصاص دارد.

رفیعی افزود: در سه ماهه اول سال جاری ۱۷ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده‌های دامی در سطح شهر، ۹ تن مرغ غیربهداشتی در کشتارگاه طیور استان، ۳۱ تن گوشت غیربهداشتی با ۴۵ تن آلایش دامی غیربهداشتی در کشتارگاه‌های دام استان ضبط و معدوم شده است.

رفیعی یادآور شد: ۱۵۰ هزار قطعه طیور بومی در روستاهای استان در یک هفته اخیر زیر پوشش طرح واکسیناسیون رایگان نیوکاسل قرار گرفته‌اند.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 89923

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/89923/۱۵۰-هزار-قطعه-طیور-قم-واکسیناسیون-شدند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir