دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۳
کد مطلب : 89933
منبع : خبرگزاری فارس

جامعه بدون معصیت از بلاهای آسمانی و زمینی مصون خواهد ماند

قم نيوز : استاد حوزه علمیه گفت: ایمان انسان را از معاصی به ویژه گناهان کبیره دور می‌کند و زمانی که گناهان کبیره و اصرار بر گناهان صغیره به وجود نیاید مردم از بلاهای آسمانی و زمینی مصون خواهند شد.
جامعه بدون معصیت از بلاهای آسمانی و زمینی مصون خواهد ماند
جامعه بدون معصیت از بلاهای آسمانی و زمینی مصون خواهد ماند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام حسین انصاریان طی سخنانی که از صحن‌های حرم بانوی کرامت پخش شد، اظهار کرد: جایگاه ایمان در میان قلب، اعضا و جوارح است و در میان آن ها پخش شده و فقط یک امر باطنی و درونی نیست.

وی افزود: در کتاب اصول کافی روایتی در خصوص ایمان با آیات قرآن آورده شده که روایتی مهم و جامع است.

انصاریان خاطرنشان کرد: طهارت باطنی و پاکی اعضا و جوارح در گرو داشتن ایمان است که یک راهی انحصاری است که موجب می‌شود اعضا و جوارح طاهر شوند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: ایمان اینگونه جلوی انسان را از افتادن در معاصی مخصوصا گناهان کبیره می گیرد و زمانی که گناهان کبیره و اصرار بر گناهان صغیره به وجود نیاید مردم از بلاهای آسمانی و زمینی مصون خواهند شد.

کارشناس مذهبی رسانه ملی اضافه کرد: ۲۸۳ آیه درباره زبان در قرآن مطرح شده که نشان دهنده میدان بزرگ این عضو مخصوصا در امورات منفی است.

وی یادآور شد: سکوت و کم حرفی باعث می شود انسان به گناهان زبان کمتر دچار شود و این عضو مهم به سمت پاکی برود.

انصاریان افزود: طبق روایت، چیزی که انسان به آن یقین ندارد نباید بر زبان جاری سازد و حتی همه آن چیزهایی که انسان یقین دارد نیز نباید بگوید حتی اگر با چشم خود دیده باشد چرا که احتمال این است مایه آبرو ریزی افراد شود.

وی در ادامه گفت: در جامعه کنترل زبان خیلی سخت شده و خیلی راحت بدون فکر و اندیشه سخن می گوییم و چه بسا گرفتاری‌های متعددی را برای دیگران تحمیل می‌کنیم.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: برای رفتن به بهشت هزینه زیادی لازم نیست اما برای رفتن به جهنم باید به اندازه فرعون و ترامپ و… هزینه کنیم.

وی در پایان گفت: ایمان یگ گره قلبی و ایمان واقعی همان است که درعصرعاشورا در اوج مصائب حضرت زینب سلام الله علیها صبر خود را در مقابل دشمنان به نمایش گذاشت و در مقابل مصائب، راضی به رضای الهی بود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbf9bw.rhb9fpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما