کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیمانکاران قمی استقبالی از آماده‌سازی زمین‌های طرح مسکن ملی نمی‌کنند

خبرگزاری تسنیم , 16 تير 1399 ساعت 16:18

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم گفت: پیمانکاران به دلیل نوسانات قیمت، استقبالی از آماده‌سازی طرح مسکن ملی نمی‌کنند.


به گزارش قم نیوز داریوش بلدی امروز در شورای مسکن استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، در خصوص طرح اقدام مسکن ملی اظهار داشت: درمجموع 4400 نفر در سامانه طرح اقدام ملی مسکن در استان قم ثبت‌نام کردند که 4 هزار نفر در شهر قم هستند.

وی تصریح کرد: در جهت حضور به 1705 نفر پیامک ارسال و تاکنون هویت 1200 متقاضی طرح مسکن ملی در قم احراز شد و سایر افراد نیز موردبررسی قرار می‌گیرند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم بیان کرد: مشکلاتی در مسیر آماده‌سازی زمین وجود دارد، دراین‌باره در جهت انجام مراحل اجرایی فراخوانی ویژه ارزیابی پیمانکاران اعلام و مناقصه محدود انجام شد و ده پیمانکار مراجعه کردند که درنهایت 3 نفر رتبه موردنظر را به دست آوردند اما در این میان دو نفر انصراف دادند و نفر سوم نیز قیمت بالایی اعلام کرد.

بلدی گفت: پیمانکاران به دلیل نوسانات قیمت، استقبالی از آماده‌سازی طرح مسکن ملی نمی‌کنند ازاین‌رو تصمیم گرفته شد کارها به‌صورت دستمزدی انجام و امور به دو بخش سفت‌کاری و نازک‌کاری محول شود، اما همین شیوه نیز دستخوش نوسان قیمت است.

وی افزود: 1850 نفر در قم و 400 نفر در شهرهای اطراف حائز شرایط طرح ملی مسکن شدند که از 20 روز قبل، با برنامه‌ریزی هرروز 50 تا 100 نفر در بنیاد مسکن حضور یافتند و طبق پروتکل بهداشتی، بررسی انجام شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم افزود: تاکنون 500 واحد عملیات اجرایی شده و درصدد هستیم با اعلام مجدد فراخوان و تمهیدات لازم پروژه‌های مسکن در اراضی 17 هکتاری را عملیاتی کنیم.

وی بیان کرد: در جهت اجرای عملیات به‌صورت منسجم و باکیفیت بالا، کمیته فنی تشکیل و مشاوری برای هر پروژه اخذ شد.

بلدی خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری و معاون مسکن در خصوص بخشش عوارض ویژه محرومین و تخفیف 50 درصدی عوارض برای سایر متقاضیان در دست اقدام بود اما هنوز نتیجه‌ای نگرفتیم، امیدواریم با همراهی شهرداری بتوانیم قیمت تمام‌شده را کاهش دهیم، در این راستا نظام‌مهندسی 50 درصد تخفیف برای کاهش هزینه‌ها داده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم عنوان کرد: در تأمین آب و برق و انشعابات نیز نیازمند همراهی بیشتری هستیم تا بتوانیم آماده‌سازی زمین را در اسرع وقت به اتمام برسانیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 89941

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/89941/پیمانکاران-قمی-استقبالی-آماده-سازی-زمین-های-طرح-مسکن-ملی-نمی-کنند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir