کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اختصاص اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان قم برای ساماندهی هسته مرکزی از دستور کار خارج‌ شده است

خبرگزاری تسنیم , 16 تير 1399 ساعت 22:37

معاون شهردار قم با اشاره به تصمیم وزارت راه و شهرسازی برای اختصاص ۴۸ هکتاری اراضی پردیسان برای بهسازی هسته مرکزی شهر گفت: این طرح اخیراً به علت قرار گرفتن در دستور کار طرح اقدام ملی مسکن از دستور کار شهرداری خارج شد.


به گزارش قم نیوز غلامرضا جانقربان ساماندهی بافت مرکزی شهر را مورد تأکید قرار داد و  اظهار داشت: طرح‌های متعددی برای ساماندهی اطراف حرم مطهر و هسته مرکزی شهر در دستور کار داریم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم افزود: موضوعات مختلفی برای ساماندهی میدان مطهری که به‌صورت کارگاه بوده انتخاب کرده‌ایم که در حال مطالعه هستیم و در سال آینده بخشی که در دست بخش خصوصی بوده باید افتتاح ‌شود و با انجام این کار وضعیت این مکان ساماندهی خواهد شد.

وی با اشاره به تصمیم وزارت راه و شهرسازی برای اختصاص 48 هکتاری اراضی پردیسان برای بهسازی هسته مرکزی شهر ابراز کرد: این طرح اخیراً به علت قرار گرفتن در دستور کار طرح اقدام ملی مسکن از دستور کار شهرداری خارج شد.

جانقربان از لزوم ساماندهی هسته مرکزی شهر با اختصاص اراضی 48 هکتاری پردیسان خبر داد و افزود: در این طرح پیش‌بینی‌شده بود که شیخان، مغازه‌های قبرستان نو، ادامه تملک پیرامون حرم مطهر و تکمیل دروازه ری در نظر گرفته شود که فعلاً با بن‌بست مواجه شده است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم تأکید کرد: در طرح جامع پردیسان 280 هکتار از حریم تصویب و طرح تفصیلی را تهیه‌کرده‌ایم و در حال ارائه خدمات هستیم و هیچ مشکلی در ارائه خدمات و عمران شهری نداریم، با تمام قوا عقب‌ماندگی‌هایی دارد که در توسعه فضای سبز شهری و شبکه معابر باید تعریف شود و مشکلی خاصی در منطقه جمکران در زمینه الحاق نداریم.

وی بیان کرد: بافت مرکزی شهر 1600 هکتار است که حال خوبی ندارد، از این میزان 350 هکتار نیز بافت تاریخی شهر است؛ البته پروژه‌های خوبی در دست اقدام است که نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها هستیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 89943

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/89943/اختصاص-اراضی-۴۸-هکتاری-پردیسان-قم-ساماندهی-هسته-مرکزی-دستور-کار-خارج-شده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir