سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب : 89950
منبع : خبرگزاری تسنیم

طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار استان قم 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

قم نيوز : مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم گفت: برای همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان، تهیه طرح هادی شده و حدوداً ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان قم ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان قم ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
به گزارش قم نیوز داریوش بلدی اظهار داشت: برای همه روستاهای بالای 20 خانوار استان، تهیه طرح هادی شده و حدوداً 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بابیان اینکه 200 روستا در استان قم داریم که 130 روستا بالای 20 خانوار هستند، افزود: این روستاها تهیه طرح هادی شده است و حداقل یک‌بار برای اجرا واردشده‌ایم، ممکن است در یک روستا 30 درصد و در روستای دیگر 90 درصد طرح هادی اجراشده است و میانگین 65 درصد این طرح در روستاهای قم پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم بیان کرد: بالغ‌بر 50 درصد واحدهای مسکونی روستاهای استان قم با رعایت اصول فنی و نظارت نوسازی شده است، برای نوسازی 50 درصد دیگر واحدهای روستایی برنامه‌ریزی‌شده و انشا الله ظرف 5 سال آینده همه واحدهای مسکونی در روستاهای استان مقاوم‌سازی می‌شود.

بلدی با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاهای استان تصریح کرد: اعتبار طرح هادی مشابه سال‌های گذشته بوده است و به‌صورت یکنواخت این طرح در بخش‌های مختلف استان اجراشده است.

وی ادامه داد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی روستاهای سراسر کشور همچنین استان قم آباد شده است و از نعمت آب و برق برخوردار هستند و آسفالت شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم گفت: با توجه به افزایش شدید قیمت مسکن در شهر قم و نزدیکی روستاها به شهر مهاجرت معکوس در حال انجام است.

بلدی خاطرنشان کرد: 50 میلیون تومان وام بر اساس طرح 1000 واحدی مسکن محرومان اعطا می‌شود که این وام 4 درصد است و دوره بازپرداخت آن 13 ساله است و همچنین به هر واحد مسکونی بین 25 الی 30 میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود و اگر کسی وضع مالی ضعیف‌تری داشته باشد مبلغی از تسهیلات ارزان‌قیمت نیز اعطا می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcawona.49nom15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما