سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۸
کد مطلب : 89952
منبع : خبرگزاری تسنیم

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم راه اندازی می شود

قم نيوز : مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم گفت: مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم رویکرد مردمی دارد و بر این اساس امکانات و خدماتی برای استفاده عموم بازدیدکنندگان از موزه پیش بینی شده است.
موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم راه اندازی می شود
موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم راه اندازی می شود
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام علی لقمانپور امروز در بازدید سردار سیدمحمود میرفیضی فرمانده انتظامی استان از مجموعه در حال تکمیل موزه انقلاب و دفاع مقدس قم اظهار داشت: پیوست انتظامی جزء لاینفک راه اندازی موزه است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم با اشاره  به اقدامات صورت گرفته برای افتتاح مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم افزود: با تمهیدات صورت گرفته در هفته دفاع مقدس این مرکز فرهنگی راه اندازی می شود.

وی بیان کرد: بزرگترین کتابخانه تخصصی حوزه ایثار و شهادت در استان قم در موزه انقلاب و دفاع مقدس استان راه اندازی می شود تا پاسخگوی مناسبی برای محققان و پژوهشگران این حوزه باشد.

لقمانپور تصریح کرد: مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم رویکرد مردمی دارد و براین اساس امکانات و خدماتی برای استفاده عموم بازدیدکنندگان از موزه پیش بینی شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم گفت: برای بخش های مختلف نیروهای مسلح و گروه های مردمی فعال در دوران دفاع مقدس، نصب نمادها و المان هایی در موزه پیش بینی شده است.

وی با تقدیر از اقدامات صورت گرفته توسط نیروی انتظامی ادامه داد:  ضرورت دارد از نیروی انتظامی نیز نمادی که یادآور رشادت این نیرو به عنوان شهربانی و ژاندارمری در آن دوران باشد، مشخص شود.

لقمان پور افزود: مقام معظم رهبری فرمودند در قم موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شکل بگیرد و آیندگان این موضوع را بدانند که قم برای دفاع مقدس چه اقداماتی انجام داد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم گفت: انقلاب اسلامی از قم آغاز شد و قم از بزرگترین یگان‌های عملیاتی در زمینه دفاع مقدس برخوردار است، باید در زمینه معرفی سرداران، فرماندهان و امیران شهید استان اقدامات بیشتری صورت بگیرد.

وی ضرورت پیوست علمی را برای موزه مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: موزه قم باید به دانشگاهی برای آموزش مولفه های ایثار و شهادت تبدیل شود و اساتید و دانشجویانی از سراسر کشور در این مرکز حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccioq4.2bqop8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما