کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تشکیل 367 هزار پرونده الکترونیک در شعب تامین اجتماعی قم

خبرگزاری فارس , 17 تير 1399 ساعت 23:43

مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: پرونده الکترونیک برای تمام 367هزار بیمه‌شدگان این سازمان در مجموعه شعب تامین اجتماعی قم تشکیل‌شده است.


به گزارش قم نیوز علی‌اصغر دادخواه امروز اظهار کرد: الکترونیکی شدن پرونده بیمه‌شدگان تامین اجتماعی یکی از برنامه‌های بسیار مهم این سازمان است که در استان قم با موفقیت عملیاتی گردید.

وی ادامه داد: پرونده بیمه‌شدگان تامین اجتماعی ماحصل یک عمر اشتغال و پرداخت حق بیمه است و باید اوراق آن حفظ و نگهداری شود. وقتی‌که چندین سال و چند دهه این اوراق نگهداری شود این اسناد ممکن است که آسیب ببینند و یا قابل‌خواندن نباشند.

مدیرکل تامین اجتماعی قم با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی از چند سال قبل برای الکترونیکی کردن سوابق اقدام‌هایی را در دست انجام دارد، ادامه داد: تمام بیمه‌شدگانی که جدیدا ثبت‌نام می‌شوند همگی دارای پرونده الکترونیکی هستند و دیگر پرونده کاغذی برای آن‌ها تشکیل نمی‌شود.

دادخواه افزود: افرادی نیز که از قدیم بیمه‌ شده بوده‌اند و دارای پرونده‌های کاغذی هستند، تبدیل پرونده کاغذی به الکترونیکی برای آنان به اتمام رسیده است.

وی اظهار داشت: تمام کسانی که احتیاج به اوراق پرونده دارند به پرونده الکترونیک دسترسی دارند و نیازی نیست که جابجایی پرونده انجام شود.

وی با بیان اینکه حدود 62 درصد جمعیت استان قم زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند افزود: به‌طور میانگین ماهانه رقمی بالغ ‌بر 200 میلیارد تومان توسط تامین اجتماعی در قم هزینه می‌شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 89963

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/89963/تشکیل-367-هزار-پرونده-الکترونیک-شعب-تامین-اجتماعی-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir