چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 89964
منبع : خبرگزاری فارس

آغاز پویش ملی «غرق نشویم» همزمان با سراسر کشور در قم

قم نيوز : سرپرست معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قم از آغاز پویش ملی غرق نشویم همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد.
آغاز پویش ملی «غرق نشویم» همزمان با سراسر کشور در قم
آغاز پویش ملی «غرق نشویم» همزمان با سراسر کشور در قم
به گزارش قم نیوز سیدحسن حسینی با اعلام این خبر اظهار کرد: به همت معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان و با همکاری و هدایت اداره‌کل آموزش همگانی معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر ایران، پویش «غرق نشویم» با هدف آگاه سازی جامعه و جلوگیری از حوادث غرق شدگی همزمان با سراسر کشور در استان قم آغاز به کار کرد.

وی افزود: تذکرات عمومی برای پیشگیری از غرق ‌شدگی، هشدار‌های مورد نیاز در استخر، رودخانه، دریا، ساحل، مناطق تفریحی و کمک‌‌های اولیه در هنگام مواجهه با غریق از جمله محور‌های این پویش است.

وی گفت: هرساله در آغاز فصل گرم سال در بسیاری از استان‌ها، دغدغه ای جدی در حوزه حوادث غرق شدگی برای متولیان امر ایجاد می‌شود و شاهد جان باختن تعدادی از افراد بومی، مسافرین و گردشگران در رودخانه‌ها، سواحل، استخرهای کشاورزی، خانگی و عمومی، محیط‌های تفریحی و آبشارها، کانال‌های آبی و جویبار‌ها هستیم و با توجه به اینکه در سال 98 رشد 36 درصدی نسبت به سال 97 در آمار جان باختگان ایجاد شده بود نیازمند مداخله همه دست اندرکاران امر پیشگیری برای کاهش این مخاطره احساس شد.

سرپرست معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قم افزود: آمار تکان‌دهنده ارسالی توسط اورژانس استان در خصوص موارد غرق شدگی، زنگ خطر اطلاع رسانی و پیشگیری از این سانحه ناگوار را به صدا در آورده است.

حسینی ادامه داد: متاسفانه شاهد خبر غرق شدگی کودکان و نوجوانان و ... در آبگیرها، استخرهای عمومی و خصوصی در فضاهای شخصی در سطح شهر و روستاهای استان هستیم، حساسیت این حوادث دلخراش به خصوص زمانی که در فضاهای دور از مراکز اورژانسی و درمانی استان به وقوع می‌پیوندد و امکان بازگشت حیات (احیاء) فرد غرق شده را بعید می‌نماید، بیشتر است.

وی تصریح کرد: گزارش‌های ارسالی به مواردی از غرق شدگی در سد کبار و دیگر آبگیرها و رودخانه‌های دائمی و فصلی در بخش کهک، سلفچگان، و باغ‌های شخصی و عمومی و همچنین سفرهای تفریحی همشهریان و هم استانی‌ها به استان‌های دیگر که دارای فضاهای مستعد شنا کردن (مازندران، گیلان و ...) است که تذکر این مخاطره را جدی می‌کند.

سرپرست معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اینکه جمعی از مدیران، کارکنان، داوطلبان، امدادگران و جوانان این جمعیت به این پویش ملی پیوستند بیان داشت: از عموم شهروندان دعوت می‌کنیم به این پویش ملی بپیوندند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfj1dc.w6d1vagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما