سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۳
کد مطلب : 89967
منبع : خبرگزاری مهر
آیت‌الله حسینی‌بوشهری:

حل مشکلات مسکن و معیشت طلاب در اولویت امور قرار بگیرد

قم نيوز : دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: مسکن و معیشت طلاب و همچنین منابع پایدار حوزه باید در اولویت اقدامات قرار بگیرد.
حل مشکلات مسکن و معیشت طلاب در اولویت امور قرار بگیرد
حل مشکلات مسکن و معیشت طلاب در اولویت امور قرار بگیرد
به گزارش قم نیوز آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر سه شنبه در دیدار با اعضای هیأت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در دفتر جامعه مدرسین برگزار شد، بحث مسکن و معیشت طلاب و همچنین منابع پایدار حوزه را در اولویت اقدامات دانست و افزود: برخی از طلاب و فضلا در کانال‌ها و گروه‌های خود نسبت به مسئولان حوزه انتقاداتی دارند، اما مسئولان حوزه با شنیدن انتقادها هیچ عکس‌العمل منفی نشان نمی‌دهند، زیرا سعی در رفع مشکلات دارند.

وی با اشاره به تلاش برای رفع مشکلات مسکن طلاب افزود: مسکن یکی از مهمترین مشکلات و دغدغه امروز طلاب است که باید مورد رسیدگی قرار بگیرد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه بودجه عمرانی حوزه طی سه سال اخیر به حداقل رسیده است، اظهار داشت: مدیر حوزه‌های علمیه در حل مشکل مسکن طلاب تلاش‌های بسیاری دارند.

وی شهرک مهدیه را مکانی برای حل مشکل مسکن طلاب دانست و تصریح کرد: برخی از منازل این شهرک دچار فرسودگی شده و نیازمند تعمیر است که باید اقدامات لازم در این زمینه انجام بگیرد.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری هدف را هجرت بزرگان جاافتاده و نقش آفرین در حوزه دانست و افزود: طلابی که در ابتدای راه هستند لازم است بیشتر برای کسب علوم دینی در قم بمانند.

وی با بیان اینکه امروز هجرت در قالب تدریس وجود دارد، عنوان کرد: باید بانک اطلاعات قوی در اختیار مجمع نمایندگان طلاب وجود داشته باشد تا بتوانیم از ظرفیت فضلا برای فضاهای گوناگون بهره ببریم.

دبیر شورای عالی حوزه نبود روحانی در بسیاری از مساجد کشور را یکی از معضلات دانست و افزود: باید از ظرفیت حوزه‌های علمیه برای مساجدی که فاقد روحانی هستند، استفاده کرد.

وی یکی از مشکلات را نشناختن افراد فاضل و خبره دانست و ابراز کرد: باید در زمینه شناخت افراد فاضل و استفاده از ظرفیت آنها تلاش شود.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری بیان کرد: در زمینه حل مشکلات معیشت طلاب تلاش‌های بسیاری شده اما متأسفانه جوابگوی نیاز طلاب نیست

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در ادامه به موضوع معیشت طلاب اشاره کرد و گفت: در حضور شما عزیزان، از آیت الله اعرافی تقدیر می‌کنم که حقیقتاً تلاش‌های بسیار و رایزنی‌های فراوانی را انجام داده و تسهیلاتی هم برای طلاب و فضلا فراهم شد؛ اما متأسفانه جوابگوی نیازهای طلاب نیست و باید به دنبال منابع پایداری باشیم که بتواند مشکل امروز حوزه را حل کند.

معاون جامعه مدرسین به موضوع ارتقای مجمع نمایندگان طلاب و فضلا هم پرداخت و بیان کرد: اصل طرح ارتقای مجمع نمایندگان خوب است؛ چراکه این مجمع نقش واسط میان بزرگان و بدنه حوزه داشته و می‌تواند مشکلات بسیاری را حل کند.

آیت الله حسینی بوشهری به موضوع حضور ۲ نفر از مجمع نمایندگان طلاب در جلسات شورای عالی حوزه برای دفاع از طرح‌های مجمع نمایندگان اشاره کرد و گفت: مجمع نمایندگان طلاب ۲ نفر را مشخص کند تا در جلساتی که قرار است طرح‌های مجمع نمایندگان در شورای عالی حوزه مطرح شود، به دفاع از طرح‌ها بپردازند و این حق طبیعی مجمع نمایندگان است.

وی افزود: پیشنهاد برگزاری جلسات فصلی با حضور رؤسای مجامع استانی مجمع نمایندگان، پیشنهاد خوبی است که حتماً این کار انجام شود؛ چراکه حتماً از نظرات و پیشنهادات رؤسای مجامع استانی استفاده می‌کنیم و گاهی یک نفر، طرح یا ایده‌ای را مطرح می‌کند که بسیار کارگشا است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdciy3av.t1a3q2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما