کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اجرای ۵۵ پروژه آبرسانی فضای سبز در سال ٩٨

خبرگزاری فارس , 18 تير 1399 ساعت 18:31

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: اولویت اصلی در سازمان تکمیل شبکه اصلی انتقال و اجرای طرح جامع آب فضای سبز شهر قم است.


به گزارش قم نیوز پیام جوادیان با اشاره به اینکه اولویت ما تکمیل شبکه انتقال و اجرای طرح جامع آب فضای سبز شهر قم است، گفت: در سال‌های ٩٧ و ٩٨ حدود ١۴ میلیارد تومان لوله و اتصالات پروژه‌های آبرسانی خریداری شده است که کمک زیادی در توسعه و مدیریت منابع آبی داشت.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: در حوزه اجرا و توسعه سیستم‌های آبرسانی در سال ٩٨ بالغ بر ۵۵ پروژه داشته‌ایم که حدود ۴ میلیارد تومان هزینه اجرا کرده‌ایم که به طور معمول برای اجرای خطوط انتقال ٨٠ درصد هزینه مربوط به خرید لوله و اتصالات و ٢٠ درصد از آن هزینه اجرا ست.

جوادیان احداث، راه‌اندازی و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه پساب و فاضلاب شهرداری را یادآور شد و گفت: ٣٠ لیتر پساب با تکمیل تصفیه‌خانه تپه‌های اعلایر راه‌اندازی شده و حدود ٧٠ هکتار از اراضی جنگلی با استفاده از این پساب آبیاری می‌شود.

وی بیان کرد: فاز دوم این پروژه بهره‌برداری از تصفیه‌خانه لوکال پردیسان با ظرفیت ٨ متر بر ثانیه است؛ این تصفیه خانه توسط آبفا ساخته و تحویل شهرداری شده و فضای سبز جنگلی پردیسان با این تصفیه‌خانه آبیاری می‌شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 89984

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/89984/اجرای-۵۵-پروژه-آبرسانی-فضای-سبز-سال-٩٨

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir