چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب : 89989
منبع : خبرگزاری تسنیم

بیشترین حجم انتقال ویروس کرونا در مراسمات ختم و عروسی است

قم نيوز : هجدهمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با کرونا استان قم تشکیل و در آن بر جدی‌تر گرفتن هشدارها از سوی مردم تأکید شد.
مردم هشدارها را جدی بگیرند/بیشترین حجم انتقال ویروس کرونا در مراسمات ختم و عروسی است
مردم هشدارها را جدی بگیرند/بیشترین حجم انتقال ویروس کرونا در مراسمات ختم و عروسی است
به گزارش قم نیوز هجدهمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با کرونا استان در سالن همایش‌های شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

در این جلسه، معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی استان قم با تشریح شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور با توجه به بیماری کرونا اظهار داشت: اجناس در حال گران شدن است و مردم اقدام به خرید اجناس موردنیاز خود می‌کنند، از طرف دیگر فقط قهوه‌خانه‌ها مجوز فعالیت ندارند و همه رستوران‌ها و تالارها با 50 درصد ظرفیت در حال فعالیت هستند.

مهرداد حاجی‌زاده بر لزوم آگاهی سازی و اطلاع‌رسانی صحیح به مردم در خصوص مواجهه با بیماری کرونا تأکید کرد و گفت: یکی از سناریوهای تأثیرگذار ترساندن مردم است که باید در این زمینه سناریوسازی و عملیات روانی قوی داشته باشیم.

سپس معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم به اتمام فصل امتحانات دانش آموزان و دانشجویان و آغاز سفرها در فصل تابستان اشاره و تبیین کرد: محدودیت‌ها باید به ستاد ملی کرونا اطلاع داده شود تا در این رابطه تصمیمات جدی اتخاذ شود.

مردم هشدارها را جدی بگیرند

محمدجواد شاکر آرانی با اشاره به‌پیش رو بودن ماه‌های محرم و صفر و ایام عزادارای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی که در میان مردم انجام شد مردم پذیرفتند که در ماه مبارک رمضان به مسجد نروند درنتیجه برای ایام محرم و صفر نیز برنامه‌ریزی‌های جدی داشته باشیم.

وی به هجوم زیاد مردم به بانک‌ها و شعب بانکی اشاره و ابراز کرد: یک بخش مهمی از ابزار اطلاع‌رسانی‌ها را می‌توان در بانک‌ها، تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها و اماکن شلوغ برد و به شهرداری و دستگاه‌های مختلف محتواهای جدیدی داده شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با بیان اینکه قم در دو ماه اسفند و فروردین بیشترین ضرر اقتصادی را داشته است، افزود: این هشدار وجود دارد که اگر دوباره رعایت نکنیم کل جامعه به شرایط قبل برگردد و اوضاع وخیم‌تر شود.

بیشترین حجم انتقال ویروس کرونا در مراسمات ختم و عروسی

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام مقیمی از صداوسیمای مرکز قم با اشاره به اینکه بیشترین حجم انتقال ویروس در مراسمات ختم و عروسی بوده است، تأکید کرد: اگر جلوی این موارد گرفته شود، می‌توان از بالا رفتن آمار مبتلایان به بیماری کرونا جلوگیری کرد.

مدیر گروه آموزش و اطلاع‌رسانی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز به ارائه آماری از تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان پرداخت و گفت: طی روز گذشته تعداد بیماری پذیرش‌شده در مراکز درمانی 50 نفر، تعداد بستری جدید 33 نفر و تعداد بهبودیافته 25 نفر بوده است همچنین 170 نفر بیمار بستری در بیمارستان داریم.

سلطانی به تغییر ماهیت ویروس اشاره و تأکید کرد: قبلاً اگر می‌گفتیم 80 درصد موارد ابتلا مربوط به بیماران زمینه‌ای است، در حال حاضر تعداد مبتلایان به دلیل تغییر ماهیت ویروس بیماری در حال افزایش بوده و شاهد آن هستیم که استان‌های گرمسیر هم درگیر آن هستند.

مدیر گروه آموزش و اطلاع‌رسانی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: با توجه به ناشناخته بودن و جدید بودن بیماری نیازمند آن هستیم که توصیه‌های قبلی را اصلاح کنیم.

وی ابراز کرد: طی دوره بیماری معاونت بهداشتی، بالغ‌بر 400 میلیون تومان برای چاپ و توزیع انواع بنر، پوستر و اطلاع‌رسانی‌هایی آموزشی هزینه کرده که این کار با کمک نیروهای بسیج و جهادی انجام شد، الآن در شرایط خاص باید کانال‌های ارتباطی را تغییر دهیم و از کانال‌های جذب و فضاهای دیجیتالی و اطلاع‌رسانی بهتر استفاده کنیم.

سلطانی بر ارائه آموزش‌های لازم به مردم در استفاده صحیح و اصولی از ماسک تأکید کرد و گفت: طی دو روز گذشته تمام پوسترها و طرح‌های جدیدمان را به‌تمامی ارگان‌ها و ادارات فرستاده‌ایم که از آن استفاده کنند، همچنین برای سه موضوع رعایت فاصله‌گذاری، شستن دست و ماسک سی دی آموزشی برای استفاده عموم آماده کرده‌ایم.

تاثیرگذاری کرونا بدتر از تحریم است

همچنین در این جلسه، مسئول روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تأکید بر اینکه تعطیلی صنوف و واحدهای تولیدی ضربه سنگین به آن‌ها می‌زند، گفت: تحریم و کرونا دو مقوله‌ای است که کشور را تحت تأثیر قرار داده و تأثیرگذاری کرونا بدتر از تحریم بوده است.

وی بر دقت در انتشار اخبار تأکید و خاطرنشان کرد: اگر مجدد این واحدها منجر به تعطیلی شوند فاجعه رخ می‌دهد و باید درزمینهٔ اطلاع‌رسانی به مردم تلاش بیشتری داشته باشیم که مردم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی به انجام فعالیت بپردازند.

کار جهادی رسانه‌ها در ایام کرونا

در پایان جلسه مدیرمسئول دفتر خبرگزاری فارس استان قم یکی از اقشار آسیب‌پذیر براثر بیماری کرونا را اصحاب رسانه برشمرد و عنوان کرد: وضعیت فضای مجازی و بخش مکتوب مشخص بوده و باید بخشی از بودجه‌ها در اطلاع‌رسانی و آگاهی سازی جامعه به سمت رسانه‌ها سوق داده شود.

سید جواد اشرفی به پای‌کار بودن رسانه‌های استان در ایام کرونا اشاره و اذعان کرد: در ایام پیک بیماری، رسانه‌ها جهادی پای‌کار آمدند اما دستگاه‌های دولتی هیچ حمایتی از رسانه‌ها نداشتند و حمایت‌ها همگی معنوی بوده و فقط با معنویت کار پیش نمی‌رود؛ در نتیجه باید بخشی از زحمات اصحاب رسانه که جهادی هست را مورد تأکید قرار دهیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccooq4.2bqo48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما