کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش تعداد مبتلایان و بستری‌شدگان کرونا در قم نگران‌کننده است

خبرگزاری تسنیم , 18 تير 1399 ساعت 18:45

معاون استاندار قم با ابراز نگرانی از افزایش تعداد مبتلایان و بستری‌شدگان بیماری کرونا در قم گفت: بزرگ‌ترین آسیبی که سبب شیوع دوباره بیماری در جامعه شده عادی‌سازی شرایط برای مردم و تفکر پایان بیماری کرونا بوده است.


به گزارش قم نیوز بیژن سلیمان پور ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بحران استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، به بررسی شرایط استان از زمان شیوع ویروس کرونا پرداخت و اظهار داشت: آمار مبتلایان و فوتی‌ها در هفته‌های گذشته در استان شرایط جدیدی پیش روی مدیران استانی قم قرار داده است.

وی عملکرد مدیران استان قم را در کنترل ویروس کرونا موفق خواند و افزود: تفاوت بزرگی بین مدیریت موفق و مدیریت مؤثر وجود داشته و در مدیریت بحران نیازمند مدیریت مؤثر بوده و باید اولویت‌ها به‌درستی شناسایی‌شده و به‌موقع به آن پرداخته شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم اولویت‌های استان را در شرایط جدید تشریح کرد و گفت: کنترل و مراقبت جدی و مؤثر بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در اجتماعات، مراسم و امکان عمومی باید موردتوجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر ورود تمام دستگاه‌ها برای کنترل شرایط کنونی تصریح کرد: باید شاهد نظارت و بازرسی‌های جدی‌تر انجام‌شده تا بر اساس گزارشات دانشگاه علوم پزشکی روند کاهشی این بیماری را در هفته‌های آینده شاهد باشیم.

سلیمان‌پور ادامه داد: اطلاع‌رسانی و ارائه آموزش‌های لازم و کافی با شرایط کنونی سومین اولویت مدیران بوده و باید از طریق فضای مجازی، رسانه ملی و شورای اطلاع‌رسانی و سایر رسانه‌های خبری سه مؤلفه مؤثر و کنترل بیماری یعنی استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شستن دست‌ها اطلاع‌رسانی شود.

وی خواستار افزایش حساسیت‌های همه دستگاه‌ها برای خروج از عادی نشان‌دادن شرایط شد و بیان کرد: بزرگ‌ترین آسیبی که سبب شیوع دوباره بیماری در جامعه شده عادی‌سازی شرایط برای مردم و تفکر پایان بیماری کرونا بوده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم اضافه کرد: نظارت مستمر و انجام دقیق بازرسی‌ها در همه حوزه‌ها مانند تالارها، ورزشگاه‌ها، امکان عمومی، امکان تجاری و واحدهای تولیدی باید انجام‌شده و گزارش عملکرد آن در ستاد ارائه شود.

وی استفاده از سمن‌ها و نهادهای مردم‌نهاد را در ایجاد مطالبه مردمی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی مؤثر خواند و مطرح کرد: باید خود مردم از شرکت در اجتماعاتی مانند عروسی، مراسم عزاداری و یا مهمانی خودداری کرده و این نیازمند ورود تشکل‌های مردم‌نهاد برای فرهنگ‌سازی است.

سلیمان‌پور خواستار محدودیت فعالیت تالارها در ستاد ملی مبارزه با کرونا شد و افزود: تا زمان ابلاغ از ستاد ملی مبارزه با کرونا طبق دستورالعمل‌های باید نظارت و بازرسی به‌صورت مستمر انجام شود.

وی افزایش تولید ماسک را در دستور کار قرار داد و تأکید کرد: باید تمام تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی که امکان تولید ماسک دارند با ظرفیت کامل وارد چرخه تولیدشده و نیاز استان را برطرف کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم ادامه داد: برای تولید ماسک سه مرحله مهم تهیه مواد اولیه، صدور مجوز و مدیریت قیمت تمام‌شده ماسک‌ها باید مدنظر قرار گرفته و مدیریت آن زیر نظر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری انجام شود.

وی تحقق ارائه خدمات الکترونیکی شهرداری را نیز موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: ساماندهی کارگران فصلی در معابر و میادین نیز با همکاری شورای اسامی شهر قم، شهرداری و پیگیری فرماندار قم انجام شود.

سلیمان‌پور در پایان به گسترش اطلاع‌رسانی در رسانه ملی و شبکه نور تأکید کرد و گفت: هر دستگاه گزارش کاملی از تسهیلاتی که دولت برای مبارزه با کرونا در اختیار قرار داده تهیه شود و در همه تا تحقق کامل پیگیری‌های لازم انجام شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 89991

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/89991/افزایش-تعداد-مبتلایان-بستری-شدگان-کرونا-قم-نگران-کننده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir