کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برنامه‌های فرهنگی قم به سمت سبک زندگی جدید سوق داده شود

خبرگزاری تسنیم , 19 تير 1399 ساعت 15:52

مدیرکل ارشاد استان قم تغییر سبک زندگی با توجه به شرایط جدید کشور را مورد تأکید قرار داد و گفت: مردم را باید با این سبک زندگی جدید آشنا کرده و برنامه‌های مختلف فرهنگی را باید به سمت سبک زندگی جدید ببریم.


به گزارش قم نیوز سید‌موسی حسینی‌کاشانی ‌‌در یکصدو نودمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در تالار شهید آوینی اداره‌کل ‌ارشاد‌، با اشاره به پیشروی ویروس کرونا در کشور اظهار داشت: در راستای فرهنگ‌سازی برای ترغیب مردم برای مقابله با این ویروس، برنامه‌های مختلف فرهنگی در دستور کار داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد ‌استان قم بیان کرد: با توجه به شرایط جدید کشور و شیوع این بیماری باید تغییر رویکردی در برنامه‌ریزی‌ها دنبال کنیم، در این رابطه باید به معاونت بهداشت کمک کنیم تا کمترین مشکل را در مواجهه با ویروس کرونا داشته باشیم.

حسینی‌کاشانی از ارسال برنامه‌های متنوع  فرهنگی از سوی ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در دوران کرونا به این اداره‌کل خبر داد و گفت: شهرداری، ورزش و جوانان، اوقاف و امور خیریه و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جزو ارگان‌ها و نهادهایی بودند که برنامه‌های متنوع خود را در راستای مقابله با بیماری کرونا برای ما ارسال کرده‌اند.

وی بیان کرد: نمره قابل‌قبول استان قم در مقابله با بیماری کرونا به سبب همراهی مردم و نیروهای جهادی بوده اما درصورتی‌که رعایت‌نکردن پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ممکن است مجدداً به‌روزهای پیک بیماری برگردیم.

حسینی‌کاشانی با تأکید بر تغییر رویکرد برنامه‌های فرهنگی در استان گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی، کمپین‌های فرهنگی و اجتماعی، برگزاری منبر مجازی، نشریه‌ها و ویژه‌ها برای فضای مجازی، ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، تولید و انتشار آثار هنری، برگزاری نشست‌های علمی و فرهنگی به‌صورت ویدئوکنفرانس و انجام مشاوره‌های تلفنی و مجازی جزو 17 برنامه پیشنهادی هستند که به‌صورت مجازی قیدشده که انجام شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد ‌استان قم تغییر سبک زندگی با توجه به شرایط جدید کشور را مورد تأکید قرار داد و افزود: مردم را باید با این سبک زندگی جدید آشنا کرده و برنامه‌های مختلف فرهنگی را باید به سمت سبک زندگی جدید ببریم و متناسب با این سبک زندگی برنامه‌هایی را تدوین و اجرا کنیم.

حسینی‌کاشانی خاطرنشان کرد: زدن ماسک، شستن دست و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی 3 دستورالعملی بوده که باید دستگاه‌های مختلف کمک کنند تا این شیوه‌نامه‌ها را برای اجرا و تبلیغ در اختیار دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای قرار دهیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 90008

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/90008/برنامه-های-فرهنگی-قم-سمت-سبک-زندگی-جدید-سوق-داده-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir