?>?> قم نیوز - آیت‌الله سعیدی: دستگاه قضایی با دست‌های ناپاک و مفسدان اقتصادی برخورد کند - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله سعیدی: دستگاه قضایی با دست‌های ناپاک و مفسدان اقتصادی برخورد کند

خبرگزاری تسنیم , 20 تير 1399 ساعت 14:03

امام‌جمعه قم گفت: بخش مهمی از مشکلات و موانع داخلی کشور به بی‌تدبیری‌ها و سوء مدیریت عده‌ای برمی‌گردد که در این زمینه برخورد دستگاه قضایی با دست‌های ناپاک و مفسدان مهم و تأثیرگذار است.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مصلی قدس، به تفسیر آیات 15 و 16 سوره انفال پرداخت و اظهار داشت: بر‌اساس این آیه، خداوند متعال کسانی که در جنگ حنین جبهه را ترک کردند را به حال خودشان رها کرده و خشم و غضب جهنم را به آنان وعده داد.

امام‌جمعه قم در ادامه با قرائت آیه 96 سوره اعراف گفت: یکی از راه‌های مهم رفع بلا و مشکلات ایمان به خدا و رعایت تقوا و استغفار است که باید همگان به این مهم توجه جدی داشته باشیم.

وی سپس با اشاره به پیش‌رو بودن هفته عفاف و حجاب ابراز کرد: امروز دشمنان با هجمه‌های بی‌امان خودشان در عرصه‌های مختلف من‌جمله عرصه فرهنگی به تبلیغ فساد پرداخته و جوانان را نشانه گرفته‌اند.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) ادامه داد: مقابله با این اقدامات ناجوانمردانه نیازمند هوشیاری، بصیرت و اقدام به‌موقع است، امروز جوانان ما باید بیش از گذشته تلاش کرده و در فضای مجازی با ارائه تولیدات غنی در عرصه‌های گوناگون، تلاش جبهه‌ای و مجاهدانه ای داشته باشند.

سعیدی توسعه فرهنگ عفاف و حجاب و خانواده محوری را خاکریز اشاعه فرهنگ شیعه برشمرد و گفت: دشمنان برای تخریب خانواده و ترویج بی‌عفتی در جامعه برنامه‌ریزی گسترده‌ای دارند؛ همچنین در راستای صیانت از عفاف و حجاب، حفظ و حراست شهر مقدس قم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و در این زمینه نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) روز 23 ذی‌القعده روز زیارتی امام رضا(ع) و سالروز شهادت این امام همام روایتی را مورداشاره قرار داد و ابراز کرد: ائمه(ع) علاوه بر اینکه مقرب ما هستند، بسیاری از صفات و رذایل انسان در پرتو این زیارات از بین می‌رود و ما را به راه راست هدایت می‌کنند.

وی به 25 تیرماه روز بهزیستی و تأمین اجتماعی اشاره و بیان کرد: این سازمان با هدف تأمین زندگی خانواده‌های بی‌سرپرست و خودکفایی این خانواده‌ها بنا شده است، امیدواریم مردم از کمک‌های خود به این نهاد دریغ ندارند.

سعیدی با اشاره به مناسبت روز 26 تیرماه سالگرد تأسیس شورای نگهبان گفت: این نهاد، میراث مرارت‌های رادمرد تاریخ معاصر شهید شیخ فضل‌الله نوری و تدبیر امام راحل است، شورای نگهبان با چندوظیفه مشخص و کلیدی خود در مقابل انحراف‌ها و کسانی که می‌خواستند به بدنه نظام نفوذ کنند ایستاده و به همین خاطر شورای نگهبان همیشه خاری بر چشم مستکبران و منحرفان بوده و هست.

امام‌جمعه قم در ادامه به بی‌احترامی به مقام مرجعیت دینی عراق آیت‌الله سیستانی اشاره  افزود: بی‌احترامی اخیر از سوی یکی از عناصر رسانه‌ای رژیم سفاک سعودی در حالی صورت گرفت که این مرجع تقلید با هدایت‌های خود تمام پروژه‌های آمریکا و صهیونیست‌ها را نقش بر آب کرده و ناکام گذاشتند.

وی ادامه داد: امروز حشدالشعبی در برابر متجاوزان به حریم عراق ازجمله سعودی‌ها ایستاده‌اند و از تمامیت ارضی عراق دفاع کرده و در برابر آمریکا می‌ایستند.

سعیدی با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید» گفت: اقتصاد و مسائل مرتبط با اقتصاد امروز نقش مهمی در توسعه و تحکیم مناسبات سیاسی کشورها دارد، اگر جهش تولید تحقق پیدا کند مشکل اشتغال در کشور حل می‌شود چراکه با جهش تولید به‌طور طبیعی به نیروی کار بیشتری نیاز داریم و افراد بیشتری به‌کار گماشته شده و نیروی کار بیشتری نیاز خواهد بود.

امام‌جمعه قم کاربرد دیگر جهش تولید را کاهش آسیب‌های اجتماعی نام برد و گفت: دراین‌باره مقام معظم رهبری یکی از فواید تولید را از بین رفتن مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی برمی‌شمارند، اگر بیکاری وجود نداشته باشد اعتیاد، طلاق و فقر و... از بین می‌رود.

وی کاهش نرخ تورم، تأمین نیازهای بازار داخلی، افزایش درآمد خانوارها، افزایش صادرات، کاهش وابستگی به نفت و جلوگیری از خام فروشی را از دیگر موارد توجه به جهش تولید برشمرد و افزود: آنچه از این موانع به داخل کشور مربوط می‌شود به علت بی‌تدبیری‌ها و سوء مدیریت عده‌ای است که در این زمینه برخورد دستگاه قضایی با دست‌های ناپاک و مفسدان مهم و تأثیرگذار است.

سعیدی در پایان توجه و اهتمام به مسائل بهداشتی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: توجه به این پروتکل‌ها به نفع همه است چراکه در غیر این صورت شاهد گسترش بیماری در جامعه خواهیم بود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 90028

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/90028/آیت-الله-سعیدی-دستگاه-قضایی-دست-های-ناپاک-مفسدان-اقتصادی-برخورد-کند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir