کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۳۳ پرونده قضایی در حوزه منابع طبیعی از ابتدای سال در قم تشکیل شده است

خبرگزاری تسنیم , 20 تير 1399 ساعت 15:06

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از تشکیل۳۳ مورد پرونده قضایی در حوزه منابع طبیعی در ۴ ماه سال جاری خبر داد و گفت: در سال ۹۸ نیز ۳۹ پرونده ثبت‌شده و درمجموع ۴۰۰ پرونده مفتوح در محاکم قضایی داریم.


به گزارش قم نیوز سید محمدتقی سجادی با اشاره به اهمیت حفظ منابع طبیعی و رسالت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در برابر نسل‌های آینده اظهار داشت: منابع طبیعی سرمایه‌های ملی یک کشور بوده و باید حفظ و حراست آن را در اولویت قرار دهیم.

وی توسعه پایدار در همه حوزه‌ها را در کنار حفظ و حراست از منابع طبیعی لازم دانست و افزود: توسعه‌ای پایدار تعریف می‌شود که منابع طبیعی در آن آسیب‌ندیده و از منابع موجود بیشترین استفاده را ببریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم تعداد پرونده‌های قضایی  ثبت‌شده در سال 98 را 39 مورد تخلف اعلام کرد و گفت: این تعداد پرونده با توجه به تبصره ماده 55 رفع تصرف اراضی ملی ثبت‌شده و در 4 ماه نخست سال 99 نیز 33 پرونده تشکیل‌شده است.

وی تعداد کل پرونده‌های مفتوح در این حوزه را 400 مورد دانست و بیان کرد: در سال98، تعداد 66 مورد با بیش از 104 هکتار پیگیری شده و این جدا از مواردی یوده که یگان ویژه حراست اداره نسبت به رفع تعرض در محل اقدام می‌کند.

سجادی مردم را بهترین محافظان منابع طبیعی دانست و یادآور شد: مردم به‌عنوان ناظران حقیقی و درصحنه می‌توانند بیشترین کمک را به اداره کل منابع طبیعی داشته و قبل از تصرف کامل زمین تخلف را اعلام کنند.

وی حفظ و حراست از منابع طبیعی را وظیفه ذاتی تیم مستقر در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری عنوان کرد و گفت: توسعه پایدار و حفظ منابع طبیعی در راستای هم بوده و هیچ منافاتی باهم ندارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم در پایان با یادآوری دوباره دغدغه‌های مقام معظم رهبری برای حفظ و حراست منابع طبیعی در کشور تصریح کرد: خسارت و آسیب به طبیعت غیرقابل‌جبران بوده و باید به سرمایه‌های طبیعی استان و کشورمان به‌عنوان امانت آیندگان نگاه کنیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 90029

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/90029/۳۳-پرونده-قضایی-حوزه-منابع-طبیعی-ابتدای-سال-قم-تشکیل-شده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir