شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 90034
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون ورزش و جوانان قم:

۱۴۰ میلیارد تومان وام ازدواج در قم پرداخت شد

قم نيوز : معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم گفت: در سه ماه نخست سال جاری، ۱۴۰ میلیارد تومان وام ازدواج توسط بانک‌های عامل در این استان پرداخت‌شده است.
۱۴۰ میلیارد تومان وام ازدواج در قم پرداخت شد
۱۴۰ میلیارد تومان وام ازدواج در قم پرداخت شد
به گزارش قم نیوز محسن فارسی افزود: جمع متقاضیان دریافت وام ازدواج در سه‌ماهه نخست امسال در قم، ۶ هزار و ۴۸۱ نفر بوده است که از این تعداد به ۲ هزار و ۶۲۹ نفر این وام پرداخت‌شده است.

وی ادامه داد: استان قم با پرداخت وام ازدواج به ۴۱ درصد متقاضیان، در رتبه چهارم کشور ازنظر پرداخت تسهیلات ازدواج قرار دارد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم اظهار داشت: آمار پرداخت تسهیلات ازدواج توسط بانک‌های عامل در استان به‌صورت مستمر رصد می‌شود و روند پرداخت این تسهیلات باوجود مشکل‌های ایجادشده ناشی از شیوع کرونا به‌خوبی در حال انجام است.

وی با تقدیر از همکاری بانک‌های عامل استان در راستای پرداخت وام ازدواج به جوانان متقاضی، گفت: ایجاد سامانه متمرکز توسط بانک مرکزی برای ساماندهی پرداخت وام‌های ازدواج موجب شده تا تسهیلات ازدواج به نحو قابل‌توجهی ساماندهی شود.

فارسی، ادامه داد: با ساماندهی پرداخت وام‌های ازدواج به جوانان، مدت‌زمان انتظار زوج‌ها برای دریافت وام کاهش قابل‌توجهی داشته است به‌گونه‌ای که در این استان در صورت کامل بودن مدارک متقاضیان دریافت وام، در حداقل زمان ممکن این تسهیلات پرداخت می‌شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم با اشاره به استمهال وام‌های قرض‌الحسنه توسط بانک‌ها به دلیل شیوع کرونا گفت: وام‌های ازدواج از نوع قرض‌الحسنه است به همین دلیل مهلت چندماهه برای پرداخت اقساط نیز شامل این وام‌ها شده است.

۱۲ هزار و ۴۶۹ نفر برای دریافت وام ازدواج در سال ۹۸ در قم ثبت‌نام کردند که از این تعداد به ۱۱ هزار و ۵۶۴ نفر وام پرداخت‌شده است که با این اقدام قم با پرداخت وام به ۹۳ درصد متقاضیان دریافت تسهیلات ازدواج، پس از تهران در رتبه دوم کشوری قرار گرفت.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcfjxd1.w6dxmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما