کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل ارشاد اسلامی قم:

تولید کتاب پیرامون شهدای قم حمایت می‌شود

خبرگزاری ايرنا , 21 تير 1399 ساعت 11:23

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمایت از تولید محتوا پیرامون شهدای استان را یکی از اولویت های مهم دانست و گفت: از ناشرانی که اقدام به تولید  کتاب با محوریت شهدای قم نمایند، به صورت ویژه حمایت می‌شود.


به گزارش قم نیوز سید موسی حسینی کاشانی با اشاره به برنامه ریزی مسئولان  برای برگزاری دومین کنگره شهدای قم درسال جاری افزود: محوریت تولیدات فرهنگی و هنری استان با محوریت شهدا مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تاکنون ۳ هزار و ۶۰۰ جلد کتاب پیرامون شهدای قم که در ماه های اخیر توسط ناشران استان به چاپ رسیده،‌توسط این اداره‌کل خریداری شده‌است که این حمایت همچنان ادامه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اظهار داشت: علاوه بر خرید کتاب، تامین کاغذ مورد نیاز چاپ کتاب پیرامون شهدا در دستور کار قار گرفته است تا بتوان تولیدات فرهنگی با محوریت شهدای قم با کمترین هزینه چاپ و برای استفاده در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

حسینی کاشانی، ادامه داد: نمایشگاه کتاب قم که هر ساله در این استان برگزار می‌شود، ‌امسال نیز در صورت برطرف شدن محدودیت‌های کرونایی، به صورت تخصصی درباره شهدا برگزار می‌شود و آثار ناشران برجسته استان و کشور در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود.

وی افزود: ۱۷ کمیته زیرمجموعه کنگره شهدای قم ایجاد و اقدام‌های گسترده‌ای توسط این کمیته‌ها در حال برنامه‌ریزی و اجراست که یکی از این کمیته ها کمیته فرهنگی و هنری می‌باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اظهار داشت: زیر مجموعه کمیته فرهنگی و هنری، ۹ کارگروه تعریف شده‌است که در موضوعات هنری، تجسمی، کتاب، فیلم، ادبی، تاریخ شفاهی، عکس، محصولات فرهنگی و فضای مجازی مشغول فعالیت های گسترده‌ای هستند که خروجی یکی از این اقدام‌ها، نشان و سندهویت بصری کنگره شهدای قم است.

وی با اشاره به رونمایی از نشان و سندهویت بصری کنگره شهدای قم اوایل تیرماه جاری گفت: با رونمایی از سند و هویت بصری کنگره شهدای قم، حلقه اتصال تمام برنامه های مختلف کنگره با توجه به سند تعریف شده ایجاد و به مرور شاهد فراخوان های مختلف فرهنگی و هنری در سطح استان خواهیم بود.

دومین کنگره ملی ۶ هزار شهید قم قرار است در اواخر سال‌جاری در این استان برگزار شود.

انتهای پیام/111


کد مطلب: 90037

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/90037/تولید-کتاب-پیرامون-شهدای-قم-حمایت-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir