کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طلوع کارگاه‌های جدید در قم نویدبخش کاهش تاریکی بیکاری

خبرگزاری فارس , 21 تير 1399 ساعت 23:05

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم با بیان اینکه در حال حاضر تعداد کارگاه‌های استان افزایش یافته و از مرز 14 هزار و 600 مورد عبور کرده است گفت: رشد بیمه کارگاه‌ها در قم اخیراً کاهش میزان پرداخت بیمه بیکاری در استان را به دنبال داشته است که این نشان از کاهش بیکاری در استان دارد.


به گزارش قم نیوز علی اصغر دادخواه  در نشست خبری که ظهر امروز به مناسبت «هفته تأمین اجتماعی» با حضور اهالی رسانه و مدیران سازمان تأمین اجتماعی قم در بیمارستان امام رضا(ع) برگزار شد اظهار کرد: استان قم یک میلیون و 300 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد حدود 800 هزار نفر یعنی 61 درصد جمعیت این استان زیر پوشش تأمین اجتماعی هستند.

وی افزود: چهار شعبه اصلی، دو شعبه اموری و پنج کارگزاری به خانواده بزرگ اعضای بیمه تأمین اجتماعی در قم ارائه خدمت می‌دهند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم اضافه کرد: 130 هزار نفر از جمعیت بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی قم را قشر کارگران صنعتی و صنفی تشکیل می‌دهند.

دادخواه با بیان اینکه 53 هزار نفر از جمعیت بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی قم شامل بازنشستگان می‌شود گفت: جمعیت بیمه‌شدگان بازنشستگی تأمین اجتماعی استان به همراه اعضای خانواده‌ آنان مجموعاً 90 هزار نفر می‌شود.

وی با اشاره به برقراری افزایش 26 درصدی حقوق بازنشستگان از خرداد ماه سال جاری بیان کرد: افزایش حقوق خرداد ماه همراه با حقوق خرداد ماه پرداخت می‌شود و تفاوت فروردین و اردیبهشت ماه نیز به مرور به بازنشستگان پرداخت می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم ادامه داد: تسویه حساب با بازنشستگان نهایتاً تا پایان تیر ماه صورت می‌گیرد.

دادخواه اذعان کرد: بالاخره پس از 13 سال که از پیگیری طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی می‌گذرد، حقوق بازنشستگان از مرداد ماه امسال با مبلغ افزایش یافته طرح همسان‌سازی واریز می‌شود.

وی عنوان کرد: بر اساس طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از 400 هزار تومان الی 800 هزار تومان به تناسب به حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی افزوده می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم از افزایش تعداد کارگاه‌های استان خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد کارگاه‌های استان از مرز 14 هزار و 600 مورد عبور کرده است و امید است در طول سال جاری که با عنوان «جهش تولید» نامگذاری شده است روند رو به رشد تعداد کارگاه‌های استان ادامه داشته باشد.

دادخواه ادامه داد: رشد بیمه کارگاه‌ها در قم اخیراً کاهش میزان پرداخت بیمه بیکاری در استان را به دنبال داشته است که این نشان از کاهش بیکاری در استان دارد.

وی با بیان اینکه ماهانه حدود 30 هزار مراجعه به کارگزار‌ی‌‌ها و شعب تأمین اجتماعی قم صورت می‌گرفت گفت: با شیوع کرونا در قم خدمات غیر حضوری سازمان تأمین اجتماعی استان رونق قابل توجهی به همراه داشته است تا جاییکه در حال حاضر برای تمدید دفترچه بیمه‌شدگان سازمان نیازی به مراجعه حضوری نیست.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم اضافه کرد: تلاش‌ها برای برقراری شیوه تعویض دفترچه‌های درمانی به صورت غیر حضوری نیز ادامه دارد تا بتوان تردد 600 هزار نفری در استان را کاهش داد.

دادخواه از مکانیزه شدن پرونده الکترونیک بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی قم خبر داد و افزود: بحث اسکن 367 هزار پرونده متعلق به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی به اتمام رسید و قم جزو پیشتازان اجرای این طرح قرار گرفت.

وی اذعان کرد: تلاش بر این است که پیشرفت روند الکترونیکی شدن خدمات تأمین اجتماعی به سطحی برسد که فرد تحت پوشش روز نخست اشتغال برای ثبت نام و روز پایان خدمت برای دریافت بیمه بازنشستگی نیازی به مراجعه حضوری نداشته باشد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم تشریح کرد: تأمین اجتماعی قم حدود 240 میلیارد تومان از کارفرمایان طلبکار است ولی هیچگاه بابت این مبلغ طلب برای مقابله با کارفرمایان اقدام نشده است تا مبادا کارگری بیکار شود، بلکه طی تعامل با کارفرمایان و قسط‌ بندی بدهی آنان راه حلی برای تسویه حساب با آنان تعیین شده است.

دادخواه در ادامه با اشاره به وجود برخی مشکلات در سوابق ثبت شده متقاضیان بازنشستگی تأمین اجتماعی گفت: افرادی که خلا بیمه ای دارند می‌توانند ضمن مراجعه به سازمان بیمه به سه روش از جمله قانون رای ماده 148، ارائه مستندات و مدارک معتبر به کارشناسان سازمان و استفاده از آرای قطعی دیوان  برای تکمیل سابقه خدمت و دتسابی به بازنشستگی اقدام کنند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 90046

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/90046/طلوع-کارگاه-های-جدید-قم-نویدبخش-کاهش-تاریکی-بیکاری

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir