کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فضای سبز قم در چندسال آینده جلوه واقعی خود را نشان می‌دهد

خبرگزاری فارس , 21 تير 1399 ساعت 18:20

شهردار قم با تاکید بر اینکه چندسال زمان نیاز است تا فضای سبز جلوه واقعی خود را نشان دهد، گفت: از نظر توسعه پایدار فضای سبز یکی از اهداف اولیه ما است و همچنان با قدرت شهرداری در این زمینه گام بر خواهد داشت.


به گزارش قم نیوز سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به توسعه چشمگیر فضای سبز قم طی سال‌های اخیر، اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های توسعه پایدار مسائل زیست‌محیطی بوده و یکی از مولفه‌های مهم آن فضای سبز است. فضای سبز از جنبه‌های مختلف قابل توجه است؛ از نظر زیبایی‌شناختی در زندگی مردم بسیار موثر است، تلطیف هوا، نگهداری از خاک، تولید اکسیژن و… از دیگر مزیت‌های فضای سبز است.

شهردار قم با بیان اینکه اقلیم قم گرم و خشک است و نیاز به تلطیف فضای شهر داریم، گفت: از ابتدای کار در شهر قم یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های ما توسعه فضای سبز بود؛ در سال ۹۴ سرانه فضای سبز قم حدود ۱۳.۹ مترمربع بود که برنامه‌ریزی شد این سرانه به ۲۵ مترمربع برسد و امروز به هدف ۲۰ مترمربع دست پیدا کرده‌ایم.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه چندسال زمان نیاز است تا فضای سبز جلوه واقعی خود را نشان دهد، افزود: از نظر توسعه پایدار فضای سبز یکی از اهداف اولیه ما است و همچنان با قدرت شهرداری در این زمینه گام بر خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سالیانه بیش از ۲۰ بوستان در شهر قم احداث می‌شود، تصریح کرد: یکی از کارهای تاریخی شهرداری احداث پارک هزارهکتاری شهر قم در محدوده میدان مفید تا کوه خضر و دوبرادران است که می‌تواند در آینده یک ظرفیت عظیم برای شهر قم باشد.

شهردار قم با اشاره به ظرفیت‌های معنوی، مذهبی و علمی و فرهنگی شهر قم، بیان کرد: با توجه به خیل عظیم زائرینی که اشتیاق حضور در این شهر را دارند باید بتوانیم امکاناتی ایجاد کنیم که ماندگاری زائر در شهر افزایش یابد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به افزایش بارندگی در شهر قم در سال‌های اخیر، خاطرنشان کرد: نگهداری فضای سبز و نوع گونه‌های استفاده شده در شهر بسیار مهم است و باید به سمت درختانی برویم که آفت آنها کمتر باشد و بتوانیم نگهداری مطلوب‌تری از آنها داشته باشیم.

وی با اذعان به اینکه توسعه و نگهداری فضای سبز یک کار دسته‌جمعی است که باید به مرور شاهد تحقق آن باشیم، افزود: برای سال ۹۹ حدود ۲۰۷ میلیارد تومان برای توسعه فضای سبز پیش‌بینی شده و این اهمیت موضوع برای مدیریت شهری را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 90051

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/90051/فضای-سبز-قم-چندسال-آینده-جلوه-واقعی-خود-نشان-می-دهد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir