کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دغدغه کار فرهنگی لازمه ترویج حجاب

خبرگزاری فارس , 22 تير 1399 ساعت 16:51

یکی از خواسته‌ها و اهداف دشمن در بحث تهاجم فرهنگی این است که به مرور زمان، از حجم دغدغه مندی و غیرت دینی مردان و زنان جامعه ما کاسته شود که متاسفانه در بخش‌هایی نیز به این هدف خود رسیده است.


به گزارش قم نیوز بیست و یکم تیرماه، یادآور غیرت دینی زنان و مردانی است که در واقعه ی خونین مسجد گوهرشاد به شهادت رسیدند و امروز ما به یاد و نام آن‌ها بر اهمیت حفظ و تقویت عفاف و حجاب در جامعه اسلامی به عنوان یکی از مسلمات دینی تأکید می‌کنیم.

واقعیت آن است که برخلاف آن چه رسانه‌های غربی و یا مغرض تبلیغ می‌کنند، حجاب اسلامی به هیچ وجه به معنای حبس زن در خانه و یا دوری او از شرکت در مجامع اجتماعی نیست، بلکه به معنای واقعی کلمه حجاب مترادف با مصونیت است و باعث حفظ شأن و کرامت او در عرصه اجتماع می‌گردد.

خدای متعال در آیات سوره‌های نور و احزاب بر وجوب حجاب برای زنان تأکید می‌کند و اساساً یکی از نشانه‌های بارز مسلمانی، اهتمام در این باره است که متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل شدت تهاجم فرهنگی دشمن، تا حدودی رعایت این مساله از سوی برخی بانوان و دختران جامعه ما کمرنگ شده است.

بحث عفاف و حجاب در کشور ما یک موضوع چند بُعدی است که صرفاً نباید از منظر فرهنگی به آن نگریست هر چند که ترویج آن مستلزم داشتن دغدغه و باور فرهنگی است اما باید توجه داشت که از منظرهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نیز این موضوع قابل طرح و بررسی است.

آنچه قابل توجه است این که دشمن به منظور ضربه زدن به نظام و جامعه اسلامی ما بیش از هر چیز بر مقوله فرهنگ متمرکز شده و در این میان در پرتو تضعیف فرهنگ عفاف و حجاب می‌کوشد که به بخش مهمی از اهداف شومش در این باره دست یابد.

یکی از خواسته‌ها و اهداف دشمن در بحث تهاجم فرهنگی این است که به مرور زمان، از حجم دغدغه مندی و غیرت دینی مردان و زنان جامعه ما کاسته شود که متاسفانه در بخش‌هایی نیز به این هدف خود رسیده ، با این حال ما باید برای مقابله با اهداف و برنامه‌های دشمن، طرح و ایده داشته باشیم و با جدیت و البته خلاقیت فرهنگی و رسانه ای کاری کنیم که پایبندی افراد به مقولات دینی و فرهنگی روز به روز بیشتر شود.

به عبارت دیگر، یکی از اهداف جدی دشمن در بحث ناتوی فرهنگی، حساسیت زدایی از جامعه دینی به ویژه در مقوله عفاف و حجاب است که متاسفانه در بین برخی از جوان‌ها و حتی خانواده‌ها، این حساسیت‌ها از بین رفته یا به شدت کمرنگ شده که ثمره آن را در وضعیت امروز کشور می‌بینیم و مایه بسی تاسف است که انسان مشاهده می‌کند گاهی در بین برخی خانواده‌های به ظاهر مذهبی نیز این مساله رسوخ کرده و در نتیجه حتی در شهرهای مذهبی مثل قم و تهران در سال‌های اخیر، وضع حجاب و پوشش برخی از زنان و دختران، تا حدود زیادی مشابه پایتخت و دیگر شهرها شده است.

خلاصه آن که برای مقابله عملی با مظاهر بدحجابی و بی عفتی در جامعه، ما باید به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر اهتمام داشته باشیم و به خصوص در این راستا از ظرفیت رسانه و فضای مجازی غافل نشویم، چرا که امروزه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی تأثیر قابل توجهی بر فکر و روان مردم و به خصوص نسل جدید دارند و لذا نباید از این ظرفیت مهم غفلت کنیم.

انتهای پیام/  137


کد مطلب: 90062

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/90062/دغدغه-کار-فرهنگی-لازمه-ترویج-حجاب

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir