کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برگزاری کارگاه عروسک‌گردانی و صداپیشگی در قم

خبرگزاری فارس , 22 تير 1399 ساعت 17:53

کارگاه «عروسک گردانی و صدا پیشگی» با حضور ‌زهره وکیلی مجری و صدا پیشه شناخته شده و حضور محدود اعضای باشگاه تئاتر تجربه در سالن آمفی تئاتر حوزه هنری استان قم برگزار شد.


به گزارش قم نیوز در ابتدای این کارگاه ‌زهره وکیلی مجری و صدا پیشه‌ عروسک‌های متعددی از جمله عروسک‌های «چرا و چیه» با تاکید بر این نکته که صداپیشه‌ باید قابلیت‌های صدایش را بشناسد، تاکید کرد: «کاراکتر سازی، بخش مهمی از عروسک‌گردانی است اما تیپ‌سازی برای عروسک، بسیار اشتباه است و عروسک گردان باید تلاش کند و برای عروسک شخصیت‌سازی کند. صداپیشه عروسک باید مانند یک بازیگر با توجه به در نظر گرفتن شناسنامه هر عروسک، به جای آن صحبت کند.»

وی در ادامه به چگونگی انتقال انرژی و ویژگی‌های شخصیتی یک عروسک توسط عروسک‌گردان و صداپیشه اشاره کرد و گفت: «ویژگی‌های ظاهری عروسک در صداپیشگی آن، بسیار مهم است. ظاهر عروسک نشان می‌دهد که او آرام و مطیع است یا سرکش و پر جنب و جوش یا اینکه حدود سن او چقدر است.»

وی متذکر شد: «متأسفانه در خیلی از کارهای عروسکی، این اتفاق نمی‌افتد و گاه از عروسک‌های تلویزیونی، صداهای شنیده می‌شود که خام است. به همین دلیل هم مخاطب جذب آن شخصیت نمی‌شود و شخصیت عروسکی ماندگار نمی‌شود.»

وکیلی در ادامه از هنرجوهای حاضر در کارگاه تست صدا گرفت و به بررسی قابلیت صدا هر کدام از آنها پرداخت. این کارگاه به صورت هفتگی و با حضور اعضای کارگروه عروسک‌سازی باشگاه تئاتر تجربه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 90063

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/90063/برگزاری-کارگاه-عروسک-گردانی-صداپیشگی-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir