کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اطراف کوه خضر نبی(ع) در قم هر چه سریع‌تر ساماندهی شود

خبرگزاری تسنیم , 22 تير 1399 ساعت 19:04

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با تأکید بر لزوم ساماندهی هر چه سریع‌تر اطراف کوه خضر نبی(ع) گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل نابسامانی این مکان، نظارت چند دستگاه حاکمیتی بر آن است.


به گزارش قم نیوز یونس عالی پور درجلسه بررسی ساماندهی اطراف کوه خضر نبی (ع) اظهار داشت: کوه خضر نبی (ع) ازجمله مکان‌های زیارتی و سیاحتی استان قم است که طبق اسناد تاریخی و اظهارات باستان‌شناسان قدمتی بالغ‌بر 3 هزار سال دارد و هرساله میزبان گردشگران و بازدیدکنندگان بسیاری از سراسر ایران است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم بیان کرد: زمانی طلاب و علمای بزرگی برای عبادت و چله‌نشینی به این مکان مقدس می‌رفتند و این مکان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

عالی پور با تأکید بر لزوم ساماندهی هر چه سریع‌تر این مکان گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل نابسامانی این مکان، نظارت چند دستگاه حاکمیتی همچون اوقاف و امور خیریه، بسیج، شهرداری، فرمانداری و استانداری بر آن است.

وی بابیان اینکه یک پتانسیل قوی اقتصادی در این مکان نهفته است، تأکید کرد: ساماندهی این مکان به پول نیاز ندارد بلکه باید این چند دستگاه و ارگان را دورهم جمع کرده و یک هیئت‌امنا برایش تشکیل دهیم و این هیئت‌امنا ظرف حداکثر یک هفته آینده پیشنهادات خود را برای ساماندهی اطراف کوه خضر نبی(ع) ارائه دهد.

عالی پور بر داشتن مدیریت واحد در این مکان تأکید و خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود این مکان با رعایت همه ضوابط به بخش خصوصی داده شود.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم ادامه داد: عدم ساماندهی و کنترل این مکان سبب بروز برخی مشکلات اجتماعی و فرهنگی می‌شود و با ساماندهی آن به اشتغال و جلوگیری از بیکاری جوانان کمک کرد.

وی در پایان نابسامانی این مکان را حاکی از بی‌عرضگی مسئولان دانست و تصریح کرد: نابسامانی و عدم کنترل مکانی که مزار شهدای گمنام در آن قرار دارد و جایی برای عبادت عرفا و بزرگان دینی بوده دور از شأن مسئولان استان بوده و باید هر چه سریع‌تر نسبت به ساماندهی آن اقدام کنیم.

عالی پور در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان استان هر چه سریع‌تر نسبت به ساماندهی اطراف کوه خضر نبی(ع) اقدام کرده و برای پیاده‌رو کردن آن اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 90069

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/90069/اطراف-کوه-خضر-نبی-ع-قم-سریع-تر-ساماندهی-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir