کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طرح جامع هنر تدوین و توسط آیت‌الله اعرافی به تمام مدارس کشور ابلاغ شد

خبرگزاری تسنیم , 22 تير 1399 ساعت 22:13

معاون حوزه‌های علمیه گفت: طرح جامع هنر در ابعاد مختلف تدوین و توسط آیت‌الله اعرافی به تمام مدارس کشور ابلاغ و مرکز هنر و رسانه در مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ ایجاد شد.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ محمدحسن نبوی امروز در اختتامیه هفتمین جشنواره هنر آسمانی که در مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، اظهار داشت: اگر بخواهیم در نسل جوان تأثیرگذار باشیم باید هنر را خوب شناخته و به کار بگیریم.

وی افزود: در کارهای فرهنگی اصیل خود نیز دچار مشکل هستیم، اگر بخواهیم هنر حوزه ساماندهی پیدا کند، ابتدا باید به تربیت نیروهای مناسب بپردازیم تا در مواقع درخواست صداوسیما بتوانیم طلاب خوب را معرفی کنیم.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه بیان کرد: بحث هنر و رسانه در حوزه نباید به‌عنوان یک کار درون حوزوی و بخشی نگاه کرد بلکه باید کمک کنیم در تمامی مدارس کشور این امر پیگیری شود.

نبوی با اشاره به اقدامات هنری صورت گرفته توسط معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه عنوان کرد: دوره نقد عملکرد رسانه ملی در سه سال متوالی، همکاری با جشنواره مردمی فیلم عمار و برگزاری جشنواره هنر آسمانی در پنج رشته هنری با 4 هزار و 347 اثر رسیده، برگزاری 19 دوره از دوره‌های آموزشی هنر در استان‌های مختلف، برگزاری 4 دوره فیلم‌نامه‌نویسی بخشی از این اقدامات است.

وی تصریح کرد: هنرکاری گسترده است، در برخی مقاطع، تلویزیون از ما درخواست روحانیون هنرمند را داشته است اما باید دید که چه تعداد روحانی هنرمند تربیت‌شده است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با اشاره به ارزش و جایگاه تبلیغ در اسلام گفت: بخش‌های مختلف تبلیغی در حال فعالیت هستند اما ما به حیث وظیفه خاص حوزوی وظایف خود را در عرصه تبلیغ بر عهده‌داریم.

نبوی افزود: درمجموع 1075 اثر هنری در قالب شعر و داستان به هفتمین جشنواره هنر آسمانی ارسال شد که 58 اثر در شعر و نثر ادبی و 20 اثر در رشته داستان، نامزد راه‌یابی به مرحله نهایی شدند.

وی ادامه داد: هنرهای حوزوی در طرح جامع هنر دیده شد، مرثیه‌خوانی و سخنرانی نوعی هنر است که جزو هنر تلقی نمی‌شد، اما در طرح جامع هنر این موارد به‌عنوان رشته‌های هنری دیده‌شده است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه گفت: در حوزه، هنر و رسانه را نباید به‌صورت بخشی نگریست بلکه باید تلاش کرد برای اثرگذاری در نسل جوان زبان هنر شناخته و در حوزه تدوین شود.

نبوی خاطرنشان کرد: طرح جامع هنر در ابعاد مختلف تدوین و توسط آیت‌الله اعرافی به تمام مدارس کشور ابلاغ شد و مرکز هنر و رسانه در مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ ایجاد شد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 90073

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/90073/طرح-جامع-هنر-تدوین-توسط-آیت-الله-اعرافی-تمام-مدارس-کشور-ابلاغ

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir