کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله اعرافی: تجلی اسلام و دین در قالب هنر مورد تأکید طلاب هنرمند باشد

خبرگزاری تسنیم , 22 تير 1399 ساعت 23:15

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: تجلی اسلام و دین و حوزه‌های علمیه در قالب هنر و ادب و مخصوصاً هنر بیانی و زبانی ازجمله اهدافی است که طلاب هنرمند ما باید آن را تعقیب کنند.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی عصر امروز در اختتامیه هفتمین جشنواره هنر آسمانی که در مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، اظهار داشت: قدرت شگفت‌انگیز و بی‌کران روح بشر در دست‌کاری در مفاهیم پایه مبنای هنر است.

وی بابیان اینکه جامعه هنری حوزه باید روی پای خود ایستاده و آتش به اختیار پیش برود و سپس ما را به همراه خود بکشاند، افزود: تجلی اسلام و دین و حوزه‌های علمیه در قالب هنر و ادب و مخصوصاً هنر بیانی و زبانی ازجمله اهدافی است که طلاب هنرمند ما باید آن را تعقیب کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه، پایه هنر را خیال‌پردازی‌های ظریف و پیچیده و هنرمندانه دانست و عنوان کرد: ارزش هستی‌شناسی هنر مطلق است، ارزش اخلاقی هنر تابع این است که به سمت کدام قله و اوج روانه است.

امام‌جمعه قم بابیان اینکه هنر می‌تواند آدمی را به پرتگاه ببرد همچنین می‌تواند او را به عرش برین هدایت کند، تصریح کرد: ارزش هنر در این است که در دسته دوم قرار گیرد، هنر ارزش هستی‌شناسی فلسفی دارد اما ارزش اخلاقی آن تابع این است که اسب پر جولان خیال در کجا بتازد.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: بسیاری از هنرها امکانات بیرونی می‌خواهد و باید لوازمی باشد تا خلق شود اما در هنر بیانی وجود انسان کافی بوده و با انسان است هر جا که باشد و بدون ابزار بیرونی قابل‌پردازش و رشد است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 90074

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/90074/آیت-الله-اعرافی-تجلی-اسلام-دین-قالب-هنر-مورد-تأکید-طلاب-هنرمند-باشد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir