کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بعد از 13 سال اجرا می‌شود

خبرگزاری تسنیم , 22 تير 1399 ساعت 21:22

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم از اجرای قانون همسان‌سازی بعد از ۱۳ سال خبر داد و گفت: تا پایان مرداد علاوه برافزایش ۲۶ درصدی سالیانه حقوق بازنشستگان قانون همسان‌سازی نیز اجراشده و بازنشستگان حقوق کامل خود را دریافت می‌کنند.


به گزارش قم نیوز علی‌اصغر دادخواه ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته تأمین اجتماعی در بیمارستان امام رضا (ع) برگزار شد با اشاره به اهمیت ارائه خدمات درمانی به مردم اظهار داشت: از یک‌میلیون و 300 هزار نفر جمعیت استان قم 800 هزار نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

وی تعداد کارگران بیمه‌شده در قم را 130 هزار نفر اعلام کرد و افزود: تعداد کارگاه‌های فعال در سطح استان قم بیش از 14 هزار و 600 کارگاه بوده که نشان‌دهنده رشد بیمه‌شدگان و کاهش بیکاری در قم است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم تعداد بازنشستگان استان قم را نیز 53 هزار نفر دانست و تصریح کرد: حقوق بازنشستگان در سال 99، 26 درصد افزایش داشته که درمجموع ماهیانه بیش از  100 میلیارد تومان به بازنشستگان پرداخت می‌شود.

وی از اجرای قانون همسان‌سازی برای بازنشستگان خبر داد و خاطرنشان کرد: بعد از 13 سال این قانون به مرحله اجرا رسیده و تا پایان مرداد اعمال‌شده و ما به تفاوت از فروردین‌ماه طی سه پیامک به آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

دادخواه از افزایش حقوق بازنشستگی از 400 هزار تومان تا 800 هزار تومان دانست و افزود: تا پایان مرداد علاوه برافزایش 26 درصدی سالیانه حقوق بازنشستگان قانون همسان‌سازی نیز اجراشده و بازنشستگان حقوق کامل خود را دریافت می‌کنند.

وی در ادامه به اهمیت ارائه خدمات الکترونیک در شرایط کنونی جامعه پرداخت و گفت: قبل از شیوع بیماری کرونا مراجعات به دفاتر بیمه بیش از 30 هزار مورد به‌صورت ماهیانه ثبت‌شده که با توسعه خدمات غیرحضوری از مراجعه 600 هزار نفر کاسته شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم از اتمام ثبت الکترونیکی پرونده حوزه کارگری خبر داد و بیان کرد: در استان قم بیش از 2 هزار و 61 هزار نفر نیز به جزو بیکاران دوران شیوع ویروس کرونا بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

وی تعداد بازدیدهای انجام‌شده از کارگاه‌های تولیدی را 49 هزار مورد از زمان شیوع ویروس کرونا اعلام کرد و یادآور شد: سازمان تأمین اجتماعی بیش از دو هزار 100 میلیارد تومان از واحدهای تولیدی طلبکار است که نسبت به اخذ آن هیچ اقدام قانونی انجام نداده است.

دادخواه تعداد کارگاه‌های بدهکار به سازمان تأمین اجتماعی را 14 هزار و 407 واحد تولیدی دانست و تأکید کرد: هیچ کارگاه تولیدی به علت بدهی به تأمین اجتماعی تعطیل نشده و نخواهد شد.

وی امکان تقسیط مطالبات سازمان را منوط بر تأیید کمیسیون تسهیل و رفع موانع تولید دانست و ابراز کرد: تعداد اقساط از 7 قسط تا 45 قسط امکان‌پذیر بوده و برای حفظ تولید و همکاری با واحدهای تولیدی این امکان ارائه‌شده است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 90078

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/90078/قانون-همسان-سازی-حقوق-بازنشستگان-بعد-13-سال-اجرا-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir