کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ظرفیت استان قم تولید روزانه 500 هزار ماسک است

خبرگزاری تسنیم , 23 تير 1399 ساعت 22:34

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه صدور مجوزهای بهداشتی و تأمین مواد اولیه دو مشکل اساسی تولید ماسک در استان هستند، گفت: ظرفیت تولید ماسک در استان ۵۰۰ هزار ماسک در روز است.


به گزارش قم نیوز محمود سیجانی امروز در نهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان در سالن جلسات معاونت اقتصادی استانداری، اظهار داشت: یک اختلاف فاحش بین قیمت مواد اولیه داخلی و خارجی وجود دارد که به‌تبع آن شاهد وجود اختلاف قیمت بالا بین قیمت ماسک تولید داخل و خارج هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: به دلیل این اختلاف قیمت فاحش، قاچاق در مواد اولیه و ماسک‌های تولیدی وجود دارد؛ به همین دلیل یک تصمیم ملی در سامانه جامع تجارت پیرامون این قضیه گرفته شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه 120 الی 150 هزار عدد ماسک سه لایه در استان تولید می‌شود، ابراز کرد: 14 واحد تولیدی صنفی و صنعتی امکان تولید ماسک در استان دارند که همه این واحدها فعال نیستند.

سیجانی اضافه کرد: از تعداد 14 واحد تولیدی صنفی و صنعتی ماسک که در استان شناسایی‌شده‌اند، حدود 9 واحد صنعتی و مابقی واحدهای صنفی هستند که توان تولید ماسک در استان دارند.

وی گفت: به دلیل عرضه خارج از شبکه و اختلاف فاحشی که بین قیمت مواد اولیه داخلی و خارجی وجود دارد، تصمیمات سخت‌گیرانه در این زمینه اتخاذ شده و در حال طراحی یک سامانه برای ساماندهی آن هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه صدور مجوزهای بهداشتی و تأمین مواد اولیه دو مشکل اساسی تولید ماسک در استان هستند، ادامه داد: ظرفیت تولید ماسک در استان قم 500 هزار ماسک در روز است.

سیجانی با تأکید بر تعیین تکلیف صدور مجوزهای تولید ماسک در استان خاطرنشان کرد: همچنان پروانه‌های تولیدی و بهداشتی ماسک برخی واحدها در قم معتبر نیستند و اعتبار آن‌ها تا پایان خرداد بوده و هنوز تمدید نشده است.

وی در پایان با اشاره به وجود سخت‌گیری‌هایی در تهیه مواد اولیه ماسک اظهار داشت: نباید هیچ بهانه‌ای دست کارخانه برای تولید نکردن ماسک در استان بدهیم و باید پیگیری‌های لازم برای صدور پروانه بهداشتی و تولیدی این واحدها انجام گیرد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 90105

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/90105/ظرفیت-استان-قم-تولید-روزانه-500-هزار-ماسک

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir