کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در سه ماهه نخست

مجوز دوهزار عنوان کتاب در قم صادر شد

خبرگزاری ايرنا , 24 تير 1399 ساعت 11:30

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از صدور مجوز بیش از دو هزار و 80 عنوان کتاب تازه در این استان طی سه ماهه نخست امسال خبر داد.


به گزارش قم نیوز سید موسی حسینی کاشانی با بیان اینکه صنعت چاپ قم ظرفیت بزرگی برای حرکت در مسیر ترقی و پیشرفت‌ دارد، اظهار داشت: در صورتی که از این صنعت در قم حمایت لازم صورت گیرد، آورده و ارزش افزوده قابل توجهی از نظر بازار داخلی و خارجی کتاب را برای استان به بار خواهد آورد.

حسینی کاشانی ظرفیت قم در چاپ کتاب‌های مذهبی را بی بدیل دانست و تاکید کرد: استان قم با چاپ بیش از ۵۰ درصد از کتب مذهبی، رتبه نخست کشوری را در این زمینه دارد که برای تثبیت جایگاه قم در صنعت چاپ باید حمایت‌های بیشتری از این صنعت صورت گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم،‌ با بیان اینکه در سه ماه نخست امسال مجوز چاپ برای ۲ هزار و ۸۰ عنوان کتاب در این استان صادر شده‌است، افزود: از این تعداد مجوز صادر شده، ۲۷۰ عنوان کتاب در زمینه کودک و نوجوان بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم،‌ صادرات کتاب را از جمله ظرفیت‌های کم نظیر این استان دانست و گفت: در سه ماه نخست امسال هزاران جلد کتاب به درخواست مراکز نشر خارجی به کشورهای  مختلف جهان صادر شده است. 
وی در ادامه با اشاره به فعال شدن سامانه جامع صدور مجوز کتاب و بهره گیری از این سامانه در یکسال گذشته در قم، ادامه داد: با توجه به اینکه استان قم رتبه اول چاپ کتاب دینی و رنیه دوم چاپ کتاب در کشور را داراست، به همین دلیل  بهره گیری از این سامانه، بخش زیادی از فرایند دست و پا گیر صدور مجوز به صورت سنتی حذف شد.

وی با بیان اینکه الکترونیکی خدمات به عنوان یک اولویت در دستور کار است، گفت: ارائه صدور مجوز کتاب به صورت الکترونیکی علاوه بر صرفه جویی در مصرف کاغذ نقش مهمی در افزایش سرعت صدور مجوز کتاب شده است.

بیش از ۳ هزار تن در قم در زمینه چاپ فعالیت می‌کنند و آمار تیراژ سالانه کتاب در این استان بیش از ۱۰ میلیون نسخه است./

انتهای پیام/111


کد مطلب: 90122

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/90122/مجوز-دوهزار-عنوان-کتاب-قم-صادر

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir