کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هزینه دارو و درمان بیماران مستمند کرونایی از محل موقوفات پرداخت شد

خبرگزاری تسنیم , 24 تير 1399 ساعت 17:04

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به توزیع ۵ هزار بسته معیشتی میان خانواده نیازمندان گفت: هزینه دارو و درمان بیماران مستمند کرونایی نیز با موقوفات پرداخت شد.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام عباس اسکندری امروز در دیدار با آیت‌الله علوی‌گرگانی مرجع تقلید شیعیان که در دفتر معظم‌له برگزار شد، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که توسط اوقاف پیگیری می‌شود موقوفاتی است که در گذشته از دست رفته و مراقبت نشده است.

وی افزود: عمده موقوفاتی که از دست رفته است به دوران پیش از انقلاب اسلامی بازمی‌گردد چون معمولا موقوفات را به نام خود می‌زدند و توجهی نمی‌شد، پس از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد و به برکت انقلاب برخی از موقوفات بازگشت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم بیان کرد: در شهر قم روستایی وجود دارد که به‌صورت کامل موقوفه است ولی مردم به مرور در این روستا خانه و زمین خریداری کرده و زندگی می‌کنند و حاضر به تنظیم سند اجاره با اوقاف نیستند و در این زمینه نزد ریش‌سفیدان رفتیم تا موقوفه‌بودن این زمین‌ها تثبیت شود.

اسکندری تصریح کرد: حفظ موقوفه‌ها مورد تاکید است تا افرادی به آن دستبرد نزنند، برخی از املاک و زمین هایی که وقف بوده بدون بهره مانده و استفاده ای از آن نمی‌شود و زمینی بوده که قابل کشت نیست و با وزارت نیرو قرارداد بستیم که پنل خورشیدی در آن کار گذاشته شود تا با  تولید برق درآمدی  به دست بیاید و نیت واقف اجرایی شود.

وی با بیان اینکه اجرای نیت واقفین یکی از موضوعات مهم در وقف است گفت: نیت‌ها متنوع است و در زمینه رسیدگی به فقرا و مستمندان و آزادی زندانیان که جرائم غیرعمد دارند موقوفاتی انجام می‌شود و در زمینه کرونا و سیل خوزستان و لرستان این موقوفات کمک خوبی به سازمان اوقاف کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به اقدامات این سازمان برای مقابله با کرونا بیان کرد: 5 هزار بسته معیشتی میان خانواده نیازمندان توزیع شد که تاثیرات بسیار خوبی داشت و هزینه دارو ودرمان بیماران مستمند کرونایی نیز با موقوفات پرداخت شد.

اسکندری تصریح کرد: موضوع کرونا سبب شد که درب امامزاده‌ها بسته شود ولی در ماه مبارک رمضان از ظرفیت صدا و سیما و رسانه بهره‌مند شدیم و فعالیت‌های فرهنگی با همکاری صداسیمای استان انجام شد و آشنایی مردم با امامزاده‌ها و فضای معنوی بقاع متبرکه مورد تاکید بود.

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد آرزو دارند در زمان ظهور در رکاب امام زمان(عج) باشند و جهاد کنند ولی ممکن است از جمله افراد رجعت کننده نباشیم ولی می‌توانیم در این زمینه مال خود را در راه امام زمان(عج) قرار دهیم که این موضوع با وقف عملی می‌شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 90138

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/90138/هزینه-دارو-درمان-بیماران-مستمند-کرونایی-محل-موقوفات-پرداخت

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir